Formy treningu indywidualnego w wodzie 2600-SIW-M5-FT-3-S1
Formy treningu indywidualnego w wodzie to zajęcia o charakterze utylitarnym , prozdrowotnym i kształtującym potencjał sportowy. Trening w wodzie to forma zajęć, które sprawdzają się we wszystkich grupach wiekowych. Zwiększają kondycję, wytrzymałość, koordynację ruchową, a także zwiększają elastyczność mięśni i ścięgien, z równoczesnym odciążeniem stawów i kręgosłupa. Indywidualne formy treningu w wodzie to zabawa, relaks i kształtowanie mięśni poprzez ćwiczenia ze sprzętem oporowym. Wpływ specyficznego środowiska wodnego poprawia ogólną wydolność przez zaangażowanie układu krążeniowo-oddechowego. Dzięki współpracy całego układu mięśniowego, przyczynia się do wzmocnienia i zwiększenia siły mięśniowej. Woda dając odczucie mniejszej masy ciała umożliwia wykonanie nawet trudnych układów ćwiczeń z zaangażowaniem słabszych mięśni. Pozytywnie wpływa na wytrzymałość i koordynację mięśniowo-nerwową oraz usprawnia oddechowo. Student zapoznaje się z budową sportowego i rekreacyjnego treningu pływackiego, zajęć z pływania korekcyjnego, aqua fitness i innych form w wodzie, zdobywa podstawową umiejętność planowania i prowadzenia zajęć w wodzie.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody integracyjne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest 100% frekwencja na zajęciach oraz zaliczenie semestru na ocenę na podstawie : opanowania umiejętności pływania czterema stylami, opracowania scenariusza zajęć z zakresu indywidualnych form treningu w wodzie oraz poprowadzenia zajęć , pozytywnego zaliczenia pisemnego testu.
Efekty kształcenia sprawdzone zostaną poprzez:
obserwację studenta podczas zajęć w wodzie oraz prowadzenia fragmentu zajęć -W1.U1,K1
rozmowę ze studentem –W1,W2,U2,K1,K2
opracowanie scenariusza zajęć-W1,U2
napisanie testu-W1,W2,U2, K1
Praktyki zawodowe
„nie dotyczy” lub jeżeli są to opisać
Literatura
Literatura podstawowa:
1.Wskazówki metodyczno - organizacyjne w nauczaniu pływania; praca zbiorowa, AWFiS Gdańsk 1996
2. Ogólnopolski program nauczania pływania PZP; K. Kucia, A. Stachura, Kraków 2014
3. Metodyczne podstawy aqua fitness ; Zysiak-Christ, A.Figurska, I.Stasikowska , Wrocław 2010
4.Aqua Fitness; D.Groffik, Katowice 2012
5.Korekcja wad postawy; S. Owczarek, WSiP W-wa 1999
Literatura uzupełniająca:
1. Ogólnopolska Konferencja Szkoleniowa Trenerów Pływania PZP, Kraków 2015 i 2016
2.Aqua fitness, materiały szkoleniowe TKKF 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: