Marketing w kulturze fizycznej 2600-SIW-M1-MK-2-S1
Treści realizowane podczas wykładów:
1. Podstawy marketingu
2. Marketing sportowy (marketing przez sport, marketing sportu, sponsoring)
3. Marketing 7P w sporcie
4. Badania marketingowe w sporcie
5. Satysfakcja klienta
6. Strategia marketingowa
7. Charakterystyka rynku sportu
8. Produkty sportu
9. Media społecznościowe w sporcie
10. Promocja w sporcie
11. Sponsoring w sporcie
12. Umowy sponsorskie i ich realizacja
13. Sprawozdania marketingowe
14. Outsourcing
15. Dobra luksusowe w kulturze fizycznej
Treści realizowane podczas ćwiczeń:
1. Badanie satysfakcji kibiców klubu sportowego
2. Tworzenie kampanii marketingowej
3. Tworzenie strategii marketingowej
4. Działania sponsoringowe w kulturze fizycznej
5. Sprawozdania marketingowe
6. Inwentaryzacja przestrzeni marketingowej
7. Tworzenie i obliczania wartości mediowej
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- SWOT
- studium przypadku
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
wykład - egzamin pisemny w formie pytań otwartych – W1, W2, U1
ćwiczenia – aktywność i projekty W1, U1, U2, K1, K2
Kryteria oceniania:
Wykład: egzamin
ndst - poniżej 50%
dst - 50-60%
dst plus- 61-70%
db- 71-80%
db plus- 81-90%
bdb- 91-100%
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie sumy punktów zdobytych z:
a) projektów (8 pkt)
b) aktywności (5pkt)
c) raportu z satysfakcji kibiców (7 pkt)
ndst – poniżej 50%
dst- 50-60%
dst plus- 61-70%
db- 71-80%
db plus- 81-90%
bdb- 91-100%
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2004.
2. Kotler Ph., Marketing, Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.
3. Panfil R., Produkty sportowe. Identyfikacja, rozwój, dystrybucja, WSZiC, Wrocław 2012.
4. Sznajder A., Marketing sportu, PWE, Warszawa 2012.
5. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011.
6. Shank M. D., Lyberger M. R., Sports marketing a strategic perspective, Routledge, London and New York 2015.
7. Beech J., Chadwick S. (ed.), The Marketing of Sport, Printice Hall, Essex 2007.
8. Pawlak Z., Smoleń A., Strategie zawodowych klubów sportowych w Polsce, Of. Wyd. SGH, Warszawa 2015.
Literatura uzupełniająca:
1. Hartley R. F., Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki, ONEPRESS, 2004.
2. Artykuły w czasopismach: Marketing, businessman.pl, Manager, Harvard Business Review, Zarządzanie na świecie, Zdrowie publiczne, Zdrowie i zarządzanie.
3. Halemba P. (red.), Wybrane aspekty zarządzania w kulturze fizycznej i turystyce cz. I, AWF Katowice 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: