Aktywność sportowa 2600-SIW-AS-1-S1
Badminton-Celem zajęć jest nauka podstawowych elementów techniki gry oraz rozwój cech motorycznych takich jak szybkość, refleks, zwinność. Uprawianie tej formy zajęć pozwala w pełni poprawić koordynację ruchową, kondycję fizyczną oraz poprawić samopoczucie psychiczne.
Wspinaczka- Historia wspinaczki sportowej; zapoznanie się ze sztuczną ścianą wspinaczkową; zasady bezpieczeństwa;podstawowe informacje o sprzęcie;zasady asekuracji; węzły i ich zastosowanie;zwijanie liny;techniki wspinania
Pływanie-Nauka i doskonalenie techniki kraula na piersiach i grzbiecie,stylu klasycznego;W zależności od umiejętności uczestników zajęć prowadzona będzie nauka skoków startowych, nawrotów oraz stylu motylkowego
Nordic walking- Celem zajęć jest wszechstronny rozwój ciała i cech motorycznych a w szczególności wytrzymałości oraz koordynacji.Zajęcia odbywają się w terenie i nie bez znaczenia pozostaje fakt obcowania z przyrodą oraz związany z tym relaks. Uprawianie tej formy aktywności fizycznej pozwala w pełni poprawić kondycję fizyczną oraz samopoczucie psychiczne.
W cyklu 2023/24Z:
Student pozna zasady i metody nauczania ćwiczeń gimnastycznych, sposoby ochrony w czasie wykonywania ćwiczeń gimnastycznych, terminologię gimnastyczną oraz zasady opisywania i zapisywania ćwiczeń oraz pozycji wyjściowych, prowadzenia rozgrzewki. Celem jest opanowanie techniki i metodyki podstawowych ćwiczeń: Umiejętność prawidłowego wykonania, pokazu i objaśnienia : |
W cyklu 2024/25Z:
Student pozna zasady i metody nauczania ćwiczeń gimnastycznych, sposoby ochrony w czasie wykonywania ćwiczeń gimnastycznych, terminologię gimnastyczną oraz zasady opisywania i zapisywania ćwiczeń oraz pozycji wyjściowych, prowadzenia rozgrzewki. Celem jest opanowanie techniki i metodyki podstawowych ćwiczeń: Umiejętność prawidłowego wykonania, pokazu i objaśnienia : |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
W1: Rozmowy ze studentami;
U1: Obserwacja działań studenta podczas pracy
K1: Sprawdzanie obecności; zaliczenie - 100% obecności na zajęciach.
Kryteria są przedstawiane studentom na zajęciach z poszczególnych dyscyplin
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1.Nawara H. (1989) Nauczanie techniki gry w badmintona – wskazówki metodyczne. PZBad, Warszawa
2.Ryszard Karpiński-Pływanie.Podstawy techniki,nauczanie.ŚKKF,Katowice 2009
3.Wilanowski Aleksander-Nordic walking dla każdego (2014)
4.Wacław Sonelski - "Wspinaczka halowa", Polski Związek Alpinizmu. Warszawa 1999;
W cyklu 2023/24Z:
1.„Siła i sprawność - kalistenika” Ashley Kalym, wyd. Galaktyka 2016 |
W cyklu 2024/25Z:
1.„Siła i sprawność - kalistenika” Ashley Kalym, wyd. Galaktyka 2016 |
Uwagi
W cyklu 2023/24Z:
Zaliczenie w formie praktycznej (ocena techniki wykonania ćwiczeń gimnastycznych i kalistenicznych) |
W cyklu 2024/25Z:
Zaliczenie w formie praktycznej (ocena techniki wykonania ćwiczeń gimnastycznych i kalistenicznych) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: