Fitosocjologia, jako narzedzie oceny stanu środowiska przyrodniczego 2600-FITSA-1-S1
Przekazanie wiedzy współczesnych problemów związanych z ochroną siedlisk i zbiorowisk roślin; nauczenie posługiwania się
podręcznikami i innymi pomocami (klucze drukowane i multimedialne, atlasy) w celu oznaczenia głównych typów zbiorowisk roślinnych
występujących w Polsce. Rozpoznawanie samodzielne najważniejszych zbiorowisk roślinnych występujących naturalnie w terenie,
sporządzanie dokumentacji ich stanu, warunków siedliskowych i ewentualnych zagrożeń oraz udostępnianie uzyskanych danych w formie
prezentacji.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- projektu
- referatu
- pomiaru w terenie
- klasyczna metoda problemowa
- obserwacji
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład: egzamin pisemny - test.
Ćwiczenia: przygotowanie prezentacji.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
1. www.atlas-roslin.pl;
2. Przewodnik do oznaczania zbiorowisk roślinnych, Matuszkiewicz Władysław, Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN;
3. Atlas roślinności lasów, Leokadia Witkowska-Żuk, Wydawnictwo Multico;
4. Fitosocjologia stosowana w ochronie i kształtowaniu krajobrazu. Wysocki Czesław, Sikorski Piotr, Wydawnictwo SGGW.
Uwagi
W cyklu 2024/25L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: