Metody analiz środowisk wodnych 2600-BS-MWBIOL-1-S2
Metody badań jakościowych i ilościowych zespołów hydrobiontów (makrofity, plankton, bentos, peryfiton, ryby) oraz chemizmu wód i osadów dennych w wodach stojących i płynących. Eksploracje podwodne. Rola eksperymentu w badaniach ekologii wód. Nowoczesne metody analizy behawioru zwierząt wodnych. Znaczenie badań molekularnych w biologii wód.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- pomiaru w terenie
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład: zaliczenie na ocenę w formie testu z pytaniami zamkniętymi. Kryteria oceny: na ocenę dostateczną student musi zdobyć 50 - 60% pkt, na ocenę dostateczny plus - 61-70% pkt, na ocenę dobry - 71-80% pkt, na ocenę dobry plus - 81-90% pkt, na ocenę bardzo dobry - powyżej 90% pkt.
Zajęcia laboratoryjne: ocena z uzyskanych w trakcie zajęć wyników, przedstawionych w formie krótkich prezentacji multimedialnych, przygotowanej przez studentów w podgrupach. Ocena w skali 2-5.
W zakresie kompetencji społecznych: oceniana jest aktywność studenta na zajęciach i jego zaangażowanie oraz praca
Literatura
Allan J. D. 1998. Ekologia wód płynących. PWN Warszawa.
Golterman H.L. 2004. The Chemistry of Phosphorus and Nitrogen Compounds in Sediments. Kluwer Academic Publishers.
Hauer G.F. and Lamberti G.A. 2007. Methods in Stream Ecology. Elsevier.
Lampert W., Sommer U., 1996: Ekologia wód śródlądowych. PWN, Warszawa.
Schwoerbel J. 1970. Methods of Hydrobiology (Freshwater Biology). Pergamon
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: