W cyklu 2021/22Z:
Zajęcia maja zapoznać studentki i studentów z najważniejszymi zjawiskami i przemianami sztuki filmowej końca XX i XXI wieku. Biorąc pod uwagę, że dla niektórych studentów, jest to pierwsze spotkanie z zagadnieniami dotyczącymi sztuki filmowej, kilka pierwszych spotkań na charakter powtórkowy – zapoznanie studentów najistotniejszymi zagadnieniami kultury filmowej w XX wieku (od lat 50.) W związku z tym, że „Film współczesny” to pojęcie niezwykle pojemne tematycznie sylabus uzupełniany jest przez wykładowcę i studentów. Na pierwszych zajęciach studenci proszeni są o zaproponowanie dwóch zagadnień, które chcieliby omawiać na zajęciach. Na zajęciach realizowane są zatem, zagadnienia wybrane spośród tematów zaproponowanych przez studentów uzupełnione tematami przedstawionymi przez wykładowcę. Tematy wybierane są przez studentów z tygodniowym wyprzedzeniem (w trybie głosowania) Tematy zaproponowane przez studentów w roku akad. 2020/2021 1. Oscary – ewolucja/rewolucja/przemiany. 2. 2. Black Mirror - czy świat kreowany w serialu jest abstrakcją i wymysłem twórców, czy ma już odzwierciedlenie w świecie realnym 3. Adaptacje literatury filmowe i serialowe, odświeżenie starszych dzieł, nowe spojrzenia, nowe odbiory. 4. Filmy nisko i wysokobudżetowe. Porównanie, geneza 5. Współczesna high school drama - zmiany w serialu dla nastolatków. 6. Seriale autorskie (osobiste?) - serial jako przestrzeń do opowiedzenia osobistej historii autorki - serial > medium progresywne, otwarte na kontr narrację 7. Najgorsze filmy w kontekście dedykowanych im „nagród” filmowych (np. Złota Malina) 8. Filmy łamiące stereotypy (funkcja uświadamiająca) 9. Nowe produkcje chińskie wobec cenzury i propagandy KPCh (przykład: “Oczy ważki”) 10. Going of age movies jako portret kształtującej się seksualności w perspektywie odbioru 11. Sposób przedstawienia realiów historycznych w serialu Babylon Berlin 12. Człowieczeństwo androidów na podstawie dwóch części Blade Runner, filmu Ex Machina, serialu Wychowane przez wilki i innych tekstów kultury 13. „Brzydota” w filmach Tima Burtona jako narzędzie tworzenia rzeczywistości 14. Obraz Lucyfera we współczesnej kinematografii 15. Zachodnie wyobrażenie na temat sytuacji kobiet na Bliskim Wschodzie na podstawie serialu „Kalifat” 16. Filmowy portret Adolfa Eichmanna 17. Polskie filmy obyczajowe/psychologiczne – analiza zjawiska 18. Polityka historyczna w polskim kinie współczesnym na podstawie filmu "1920. 19. Postpamięć w światowym kinie współczesnym
Zagadnienia zaproponowane przez wykładowczynię: 1. Film biograficzny – gatunek progresywny (?). Postaci queerowe we współczesnym filmie i serialu biograficznym 2. Film i polityka. Fenomen serialu politycznego na przełomie XX i XXI wieku 3. Skandynawskie seriale kryminale. Genderowy przełom w kulturze serialowej 4. Vintage’owy renesans we współczesnym serialu kryminalnym 5. Akcja Me Too w kontekście serialu „Na cały głos” i filmu „Gorący temat” 6. Serial „Ratched” – próba analizy
|
W cyklu 2022/23Z:
Zajęcia maja zapoznać studentki i studentów z najważniejszymi zjawiskami i przemianami sztuki filmowej końca XX i XXI wieku. Biorąc pod uwagę, że dla niektórych studentów, jest to pierwsze spotkanie z zagadnieniami dotyczącymi sztuki filmowej, kilka pierwszych spotkań na charakter powtórkowy – zapoznanie studentów najistotniejszymi zagadnieniami kultury filmowej w XX wieku (od lat 50.) W związku z tym, że „Film współczesny” to pojęcie niezwykle pojemne tematycznie sylabus uzupełniany jest przez wykładowcę i studentów. Na pierwszych zajęciach studenci proszeni są o zaproponowanie dwóch zagadnień, które chcieliby omawiać na zajęciach. Na zajęciach realizowane są zatem, zagadnienia wybrane spośród tematów zaproponowanych przez studentów uzupełnione tematami przedstawionymi przez wykładowcę. Tematy wybierane są przez studentów z tygodniowym wyprzedzeniem (w trybie głosowania) Tematy zaproponowane przez studentów w roku akad. 2020/2021 1. Oscary – ewolucja/rewolucja/przemiany. 2. 2. Black Mirror - czy świat kreowany w serialu jest abstrakcją i wymysłem twórców, czy ma już odzwierciedlenie w świecie realnym 3. Adaptacje literatury filmowe i serialowe, odświeżenie starszych dzieł, nowe spojrzenia, nowe odbiory. 4. Filmy nisko i wysokobudżetowe. Porównanie, geneza 5. Współczesna high school drama - zmiany w serialu dla nastolatków. 6. Seriale autorskie (osobiste?) - serial jako przestrzeń do opowiedzenia osobistej historii autorki - serial > medium progresywne, otwarte na kontr narrację 7. Najgorsze filmy w kontekście dedykowanych im „nagród” filmowych (np. Złota Malina) 8. Filmy łamiące stereotypy (funkcja uświadamiająca) 9. Nowe produkcje chińskie wobec cenzury i propagandy KPCh (przykład: “Oczy ważki”) 10. Going of age movies jako portret kształtującej się seksualności w perspektywie odbioru 11. Sposób przedstawienia realiów historycznych w serialu Babylon Berlin 12. Człowieczeństwo androidów na podstawie dwóch części Blade Runner, filmu Ex Machina, serialu Wychowane przez wilki i innych tekstów kultury 13. „Brzydota” w filmach Tima Burtona jako narzędzie tworzenia rzeczywistości 14. Obraz Lucyfera we współczesnej kinematografii 15. Zachodnie wyobrażenie na temat sytuacji kobiet na Bliskim Wschodzie na podstawie serialu „Kalifat” 16. Filmowy portret Adolfa Eichmanna 17. Polskie filmy obyczajowe/psychologiczne – analiza zjawiska 18. Polityka historyczna w polskim kinie współczesnym na podstawie filmu "1920. 19. Postpamięć w światowym kinie współczesnym
Zagadnienia zaproponowane przez wykładowczynię: 1. Film biograficzny – gatunek progresywny (?). Postaci queerowe we współczesnym filmie i serialu biograficznym 2. Film i polityka. Fenomen serialu politycznego na przełomie XX i XXI wieku 3. Skandynawskie seriale kryminale. Genderowy przełom w kulturze serialowej 4. Vintage’owy renesans we współczesnym serialu kryminalnym 5. Akcja Me Too w kontekście serialu „Na cały głos” i filmu „Gorący temat” 6. Serial „Ratched” – próba analizy
|
W cyklu 2023/24Z:
Zajęcia maja zapoznać studentki i studentów z najważniejszymi zjawiskami i przemianami sztuki filmowej końca XX i XXI wieku. Biorąc pod uwagę, że dla niektórych studentów, jest to pierwsze spotkanie z zagadnieniami dotyczącymi sztuki filmowej, kilka pierwszych spotkań na charakter powtórkowy – zapoznanie studentów najistotniejszymi zagadnieniami kultury filmowej w XX wieku (od lat 50.) W związku z tym, że „Film współczesny” to pojęcie niezwykle pojemne tematycznie sylabus uzupełniany jest przez wykładowcę i studentów. Na pierwszych zajęciach studenci proszeni są o zaproponowanie dwóch zagadnień, które chcieliby omawiać na zajęciach. Na zajęciach realizowane są zatem, zagadnienia wybrane spośród tematów zaproponowanych przez studentów uzupełnione tematami przedstawionymi przez wykładowcę. Tematy wybierane są przez studentów z tygodniowym wyprzedzeniem (w trybie głosowania) Tematy zaproponowane przez studentów w roku akad. 2020/2021 1. Oscary – ewolucja/rewolucja/przemiany. 2. 2. Black Mirror - czy świat kreowany w serialu jest abstrakcją i wymysłem twórców, czy ma już odzwierciedlenie w świecie realnym 3. Adaptacje literatury filmowe i serialowe, odświeżenie starszych dzieł, nowe spojrzenia, nowe odbiory. 4. Filmy nisko i wysokobudżetowe. Porównanie, geneza 5. Współczesna high school drama - zmiany w serialu dla nastolatków. 6. Seriale autorskie (osobiste?) - serial jako przestrzeń do opowiedzenia osobistej historii autorki - serial > medium progresywne, otwarte na kontr narrację 7. Najgorsze filmy w kontekście dedykowanych im „nagród” filmowych (np. Złota Malina) 8. Filmy łamiące stereotypy (funkcja uświadamiająca) 9. Nowe produkcje chińskie wobec cenzury i propagandy KPCh (przykład: “Oczy ważki”) 10. Going of age movies jako portret kształtującej się seksualności w perspektywie odbioru 11. Sposób przedstawienia realiów historycznych w serialu Babylon Berlin 12. Człowieczeństwo androidów na podstawie dwóch części Blade Runner, filmu Ex Machina, serialu Wychowane przez wilki i innych tekstów kultury 13. „Brzydota” w filmach Tima Burtona jako narzędzie tworzenia rzeczywistości 14. Obraz Lucyfera we współczesnej kinematografii 15. Zachodnie wyobrażenie na temat sytuacji kobiet na Bliskim Wschodzie na podstawie serialu „Kalifat” 16. Filmowy portret Adolfa Eichmanna 17. Polskie filmy obyczajowe/psychologiczne – analiza zjawiska 18. Polityka historyczna w polskim kinie współczesnym na podstawie filmu "1920. 19. Postpamięć w światowym kinie współczesnym
Zagadnienia zaproponowane przez wykładowczynię: 1. Film biograficzny – gatunek progresywny (?). Postaci queerowe we współczesnym filmie i serialu biograficznym 2. Film i polityka. Fenomen serialu politycznego na przełomie XX i XXI wieku 3. Skandynawskie seriale kryminale. Genderowy przełom w kulturze serialowej 4. Vintage’owy renesans we współczesnym serialu kryminalnym 5. Akcja Me Too w kontekście serialu „Na cały głos” i filmu „Gorący temat” 6. Serial „Ratched” – próba analizy
|
W cyklu 2024/25Z:
Zajęcia maja zapoznać studentki i studentów z najważniejszymi zjawiskami i przemianami sztuki filmowej końca XX i XXI wieku. Biorąc pod uwagę, że dla niektórych studentów, jest to pierwsze spotkanie z zagadnieniami dotyczącymi sztuki filmowej, kilka pierwszych spotkań na charakter powtórkowy – zapoznanie studentów najistotniejszymi zagadnieniami kultury filmowej w XX wieku (od lat 50.) W związku z tym, że „Film współczesny” to pojęcie niezwykle pojemne tematycznie sylabus uzupełniany jest przez wykładowcę i studentów. Na pierwszych zajęciach studenci proszeni są o zaproponowanie dwóch zagadnień, które chcieliby omawiać na zajęciach. Na zajęciach realizowane są zatem, zagadnienia wybrane spośród tematów zaproponowanych przez studentów uzupełnione tematami przedstawionymi przez wykładowcę. Tematy wybierane są przez studentów z tygodniowym wyprzedzeniem (w trybie głosowania) Tematy zaproponowane przez studentów w roku akad. 2020/2021 1. Oscary – ewolucja/rewolucja/przemiany. 2. 2. Black Mirror - czy świat kreowany w serialu jest abstrakcją i wymysłem twórców, czy ma już odzwierciedlenie w świecie realnym 3. Adaptacje literatury filmowe i serialowe, odświeżenie starszych dzieł, nowe spojrzenia, nowe odbiory. 4. Filmy nisko i wysokobudżetowe. Porównanie, geneza 5. Współczesna high school drama - zmiany w serialu dla nastolatków. 6. Seriale autorskie (osobiste?) - serial jako przestrzeń do opowiedzenia osobistej historii autorki - serial > medium progresywne, otwarte na kontr narrację 7. Najgorsze filmy w kontekście dedykowanych im „nagród” filmowych (np. Złota Malina) 8. Filmy łamiące stereotypy (funkcja uświadamiająca) 9. Nowe produkcje chińskie wobec cenzury i propagandy KPCh (przykład: “Oczy ważki”) 10. Going of age movies jako portret kształtującej się seksualności w perspektywie odbioru 11. Sposób przedstawienia realiów historycznych w serialu Babylon Berlin 12. Człowieczeństwo androidów na podstawie dwóch części Blade Runner, filmu Ex Machina, serialu Wychowane przez wilki i innych tekstów kultury 13. „Brzydota” w filmach Tima Burtona jako narzędzie tworzenia rzeczywistości 14. Obraz Lucyfera we współczesnej kinematografii 15. Zachodnie wyobrażenie na temat sytuacji kobiet na Bliskim Wschodzie na podstawie serialu „Kalifat” 16. Filmowy portret Adolfa Eichmanna 17. Polskie filmy obyczajowe/psychologiczne – analiza zjawiska 18. Polityka historyczna w polskim kinie współczesnym na podstawie filmu "1920. 19. Postpamięć w światowym kinie współczesnym
Zagadnienia zaproponowane przez wykładowczynię: 1. Film biograficzny – gatunek progresywny (?). Postaci queerowe we współczesnym filmie i serialu biograficznym 2. Film i polityka. Fenomen serialu politycznego na przełomie XX i XXI wieku 3. Skandynawskie seriale kryminale. Genderowy przełom w kulturze serialowej 4. Vintage’owy renesans we współczesnym serialu kryminalnym 5. Akcja Me Too w kontekście serialu „Na cały głos” i filmu „Gorący temat” 6. Serial „Ratched” – próba analizy
|