Edukacja regionalna 2555-s2KUL1Z-ER-FO
Zagadnienia szczegółowe:
1. Pola edukacji regionalnej – od „małej ojczyzny” do kultur ogólnonarodowych.
2. Edukacja regionalna jako powrót do źródeł - opowieść antropologiczna
3. Dziedzictwo kulturowe w regionie – wizyty studyjne
4. Metody edukacji regionalnej w instytucjach kultury – warsztaty, lekcje muzealne, wydarzenia kulturalne.
5. Metodyka realizacji warsztatów
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. ocena ciągła na podstawie przygotowania do zajęć i aktywności
2. ocena prezentowanego podczas zajęć projektu/referatu/wystąpienia
3. opracowanie autorskich warsztatów z obszaru edukacji regionalnej.
Literatura
K. Kossak- Główczewski, Edukacja regionalna – pytania o realizację, [w:] Edukacja wobec zmiany społecznej, red. J. Brzeziński, L. Witkowski, Poznań-Toruń 1994, s. 252-256.
M. Grabowski, Edukacja regionalna w kontekście teoretycznym, „Edukacja elementarna w teorii i praktyce”, 2019, nr 1-2.
Oddolne tworzenie kultury. Perspektywa antropologiczna, red. K. J. Dudek, Warszawa 2015.
Nowe kłopoty z kulturą, red. A. Pomieciński, Warszawa 2016, https://kulturaoddolna.pl/wp-content/uploads/2020/06/Nowe_klopoty_z_kultura_ebook.pdf
Strony internetowe i zasoby cyfrowe instytucji kultury, m.in. Muzeum Etnograficznego w Toruniu
Edukacja kulturowa jako projekt publiczny, Galeria Arsenał 2012.
J. Byszewski, M. Parczewska, Projektowanie sytuacji twórczych, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Laboratorium Edukacji Twórczej: Instytut Kultury Polskiej. Uniwersytet Warszawski 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: