Grafika komputerowa 2555-s1KUL3L-GK
Część teoretyczna:
– identyfikacja wizualna,
– podstawy kompozycji ( plama, linia, rytm),
– problem typografii,
– problem barwy i koloru,
– hierarchia wizualna,
– grafika rastrowa a grafika wektorowa,
– przygotowanie do druku (DTP),
– najbardziej wpływowe kierunki sztuki wizualnej w XX i XXI wieku.
Część praktyczna:
– praca z bazami bezpłatnych materiałów graficznych,
– bezpłatne programy graficzne,
– interfejs i specyfika pracy w programie Photoshop (lub analogicznym),
– opanowanie podstawowych narzędzi programu Adobe Photoshop (lub analogicznego, np. Gimp.): narzędzia zaznaczania, pędzle, narzędzia przekształcenia, narzędzia tekstowe itd.,
– praca na warstwach i grupach,
– maski i ich rodzaje oraz zastosowanie,
– wybrane zastosowania kanałów,
– wybrane techniki (np.: multiekspozycja, fotomanipulacja itp.)
– zastosowanie filtrów,
– projektowanie elementów identyfikacji wizualnej marki w mediach społecznościowych (facebook/instagram) z wykorzystaniem bezpłatnych programów graficznych
– Tworzenie koncepcji i poszukiwanie formy dla autorskiego projektu graficznego.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2021/22L: |
Kryteria oceniania
Na ostateczną ocenę składają się następujące elementy:
1. Aktywność i praca na zajęciach.
2. Przygotowanie autorskich projektów graficznych. Ocenie podlegać będzie prawidłowość wykorzystania narzędzi poszczególnych programów komputerowych, oryginalność rozwiązań tekstowych i graficznych, składających się na projekt oraz staranny opis projektu (wykorzystane materiały, koncepcja).
3.Dodatkowo (nieobowiązkowe): drobne zadania teoretyczne i praktyczne podczas zajęć (np.: przygotowanie krótkich prezentacji, wykonanie dodatkowych ćwiczeń).
Praktyki zawodowe
—
Literatura
Quentin Newark, Design i grafika dzisiaj, przeł. Paulina Broma, Karolina Broma, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: