Język chiński 2555-s1KUL2Z-JC
W przypadku konieczności przeprowadzania zajęć zdalnych, będą one prowadzone na platformie MsTeams w czasie rzeczywistym.
Lektorat języka chińskiego obejmuje następujące zagadnienia:
– kurs podstawowy
– pismo
– odsłuch
– zajęcia gramatyczne (gramatyka praktyczna)
– nauka pisma
– konwersacje
– lektura tekstów i tłumaczenia
W trakcie trwania trzyletniego kursu studenci będą poddawani egzaminom kontrolnym, które mają na celu sprawdzanie poziomu zaawansowania językowego.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Ogólne warunki zaliczenia semestru:
1. obecność na zajęciach*
2. przygotowanie i aktywność na zajęciach
3. uzyskanie oceny pozytywnej (przynajmniej 65%) z testów cząstkowych i końcowych**.
Przedmiot prowadzony jest przez kilkoro wykładowców. Każdy z nich na początku semestru przedstawia szczegółowe warunki zaliczenia semestru dla swojej części przedmiotu. Niespełnienie warunków wykładowcy skutkuje niedopuszczeniem do zaliczenia z danej części przedmiotu i wynikiem 0%.
I i II semestr zakończone są pisemnym i/lub ustnym testem leksykalno-gramatycznym. Ocena końcowa jest zliczana na podstawie wyników wystawionych przez poszczególnych wykładowców.
Bardzo dobry - 93-100%
Dobry plus - 86-92%
Dobry - 79-85%
Dostateczny plus - 72-78 %
Dostateczny - 65-71%
*Student ma prawo do 4 h nieobecności nieusprawiedliwionej.
**Wszystkie kolokwia można poprawiać tylko jeden raz. W przypadku nieobecności student otrzymuje ocenę niedostateczną (chyba, że w ciągu tygodnia od przeprowadzonego zaliczenia przedstawi zwolnienie lekarskie – wtedy termin poprawkowy traktowany jest jako pierwszy termin).
Literatura
Deng Shouxin (red.) 2015. A Course in Contemporary Chinese. Level 2. [b.m.]: National Taiwan Normal University, Mandarin Training Center.
Jiang Liping (red.) [2014]. Standar Course HSK 3.Beijing: Beijing Language and Culture University Press.
Li Shaoqi 2013. Boya Chinese Elementary II. Beijing: Peking University Press.
oraz materiały przygotowane przez wykładowcę.
W cyklu 2022/23Z:
Deng Shouxin (red.) 2015. A Course in Contemporary Chinese. Level 2. [b.m.]: National Taiwan Normal University, Mandarin Training Center. Jiang Liping (red.) [2014]. Standar Course HSK 3.Beijing: Beijing Language and Culture University Press. Li Shaoqi 2013. Boya Chinese Elementary II. Beijing: Peking University Press. oraz materiały przygotowane przez wykładowcę. |
W cyklu 2023/24Z:
Deng Shouxin (red.) 2015. A Course in Contemporary Chinese. Level 2. [b.m.]: National Taiwan Normal University, Mandarin Training Center. Jiang Liping (red.) [2014]. Standar Course HSK 3.Beijing: Beijing Language and Culture University Press. Li Shaoqi 2013. Boya Chinese Elementary II. Beijing: Peking University Press. oraz materiały przygotowane przez wykładowcę. |
W cyklu 2024/25Z:
Deng Shouxin (red.) 2015. A Course in Contemporary Chinese. Level 2. [b.m.]: National Taiwan Normal University, Mandarin Training Center. Jiang Liping (red.) [2014]. Standar Course HSK 3.Beijing: Beijing Language and Culture University Press. Li Shaoqi 2013. Boya Chinese Elementary II. Beijing: Peking University Press. oraz materiały przygotowane przez wykładowcę. |
W cyklu 2025/26Z:
Deng Shouxin (red.) 2015. A Course in Contemporary Chinese. Level 2. [b.m.]: National Taiwan Normal University, Mandarin Training Center. Jiang Liping (red.) [2014]. Standar Course HSK 3.Beijing: Beijing Language and Culture University Press. Li Shaoqi 2013. Boya Chinese Elementary II. Beijing: Peking University Press. oraz materiały przygotowane przez wykładowcę. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: