Analiza współczesnych zjawisk muzycznych 2555-s1KUL2Z-AWZM
1. Zajęcia organizacyjne
Blok nr I, zajęcia nr 2-7: Badania nad muzyką eksperymentalną i dziełem otwartym
2. U. Eco, "Poetyka dzieła otwartego", przeł. S. Wieczorek, [w:] "Kultura dźwięku. Teksty o muzyce współczesnej", pod red. Ch. Coxa i D. Warnera, Gdańsk 2009, s. 218-226.
3. M. Nyman, "W stronę (definicji) muzyki eksperymentalnej", [w:] tegoż, "Muzyka eksperymentalna. Cage i po Cage'u", przeł. M. Mendyk, Gdańsk 2012, s. 15-48.
4. Zajęcia warsztatowe: partytura.
5. Ch. Cutler, "Plądrofonia", [w:] "Kultura dźwięku. Teksty o muzyce współczesnej", pod red. Ch. Coxa i D. Warnera, Gdańsk 2009, s. 179-204.
6. Zajęcia warsztatowe: cover i inne zjawiska plądrofonii.
7. P. Schaeffer, Akuzmatyka, [w:] "Kultura dźwięku. Teksty o muzyce współczesnej", pod red. Ch. Coxa i D. Warnera, Gdańsk 2009, s. 106-112.
Blok nr II, zajęcia nr 8.-10.: Badania audiosfery
8. R. M. Schafer, "Muzyka środowiska", [w:] "Kultura dźwięku. Teksty o muzyce współczesnej", pod red. Ch. Coxa i D. Warnera, Gdańsk 2009, s. 52-63.
9. R. Losiak, "Z badań nad pejzażem dźwiękowym Wrocławia. Muzyka w przestrzeni publicznej miasta", [w:] "Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych", pod red. S. Biernata, Lublin 2008, s. 253-262.
10. Zajęcia warsztatowe: audiosfera miasta.
Blok nr III, zajęcia nr 11: Socjologia muzyki, muzyka a ideologie
11. P. V. Bohlman, "Music and Culture: Historiographies of Disjuncture", [w:] "The Cultural Study of Music: A Critical Introduction", pod red. M. Claytona, T. Herberta i R. Middletona, Nowy Jork 2003, s. 45-56.
Blok nr IV, zajęcia nr 12-14: W stronę nurtu popularnego
12. P. Sherbourne, "Cyfrowa dyscyplina: minimalizm w muzyce house i techno"; D. Toop, "O dubie"; S. Reynolds, "Postrock", [w:] "Kultura dźwięku. Teksty o muzyce współczesnej", pod red. Ch. Coxa i D. Warnera, Gdańsk 2009, s. 397-406, 440-447.
13. M. Cooke, "Jak powstała amerykańska muzyka filmowa?", przeł. M. Skotnicka, [w:] "Nowa muzyka amerykańska", pod red. D. Cichego i J. Topolskiego, Kraków 2010, s. 160-185.
14. K. Cascone, "Estetyka błędu: <
15. Test zaliczeniowy.
Materiały do ćwiczeń będą Studentom na bieżąco udostępniane.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
- studium przypadku
- panelowa
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
Podstawę do zaliczenia kursu stanowią: sprawdziany pisemne z treści lektur (na każdych zajęciach), ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), frekwencja oraz końcowe zaliczenie pisemne w postaci testu.
Dopuszczalne są dwie nieobecności na zajęciach. Każda kolejna nieobecność na zajęciach powoduje konieczność ustnego odrobienia danych zajęć na dyżurze prowadzącej. Więcej niż pięć nieobecności oznacza automatyczną rezygnację z kursu i skreślenie Studenta z listy uczestników.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Jak w opisie zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: