Analiza dzieła teatralnego 2555-s1KUL2L-ADT
Najważniejsze zagadnienia:
1. Teatr jako interpretator dzieła literackiego.
2. Podstawy metodologiczne analizy dzieła teatralnego (metoda filologiczna, semiotyka, fenomenologia, antropologia, performatyka).
3. Twórcy dzieła teatralnego (aktor, reżyser, scenograf, kompozytor, choreograf).
4. Analiza poszczególnych planów strukturalnych dzieła teatralnego (dramat i problematyka teatralna, aktor, czas, przestrzeń, relacja scena-widownia).
5. Spektakl w perspektywie odbiorcy i odbioru.
W cyklu 2021/22L:
1. Dzieło teatralne jako przedmiot badań |
W cyklu 2022/23L:
1. Dzieło teatralne jako przedmiot badań |
W cyklu 2023/24L:
1. Dzieło teatralne jako przedmiot badań |
W cyklu 2024/25L:
1. Dzieło teatralne jako przedmiot badań |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- referatu
- ćwiczeniowa
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2021/22L: |
Kryteria oceniania
1. Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)
2. Frekwencja na zajęciach
3. Praca zaliczeniowa (tekst analityczny)/ prezentacja problemowa
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Problemy teorii dramatu i teatru, red. J. Degler, Wrocław 2003.
2. Słownik wiedzy o teatrze, red. zbior., Bielsko-Biała 2008
3. P. Pavis, Słownik terminów teatralnych, tłum. S. Świontek, Wrocław 1998
4. E. Fischer-Lichte, Analiza przedstawienia, [w:] Teatr i teatrologia. Pytania podstawowe, tłum. M Borowski, M. Sugiera, Wrocław 2012
5. Ch. Balme, Wprowadzenie do nauki o tearze, przeł. W. Dudzik., M. Leyko, Warszawa 2005.
6. 20-lecie. Teatr polski po 1989, Kraków 2010.
7. recenzje przedstawień dostępne na stronach www.e-teatr.pl, www.teatralia.pl
8. www.encyklopediateatru.pl; www.e-teatr.pl; www.culture.pl
9. materiały online udostępniane przez teatry
W cyklu 2021/22L:
- E. Fischer-Lichte, Analiza przedstawienia, [w:] Teatr i teatrologia. Pytania podstawowe, tłum. M Borowski, M. Sugiera, Wrocław 2012 |
W cyklu 2022/23L:
1. E. Fischer-Lichte, Analiza przedstawienia, [w:] Teatr i teatrologia. Pytania podstawowe, tłum. M Borowski, M. Sugiera, Wrocław 2012 (skan dokumentu w plikach MSTeams) |
W cyklu 2023/24L:
1. E. Fischer-Lichte, Analiza przedstawienia, [w:] Teatr i teatrologia. Pytania podstawowe, tłum. M Borowski, M. Sugiera, Wrocław 2012 (skan dokumentu w plikach MSTeams) |
W cyklu 2024/25L:
1. E. Fischer-Lichte, Analiza przedstawienia, [w:] Teatr i teatrologia. Pytania podstawowe, tłum. M Borowski, M. Sugiera, Wrocław 2012 (skan dokumentu w plikach MSTeams) |
Uwagi
W cyklu 2021/22L:
1. Zajęcia wymagają bezpośredniego udziału w przedstawieniach tearalnych przygotowanych na toruńskich scenach lub prezentowanych na festiwalach w Toruniu (program będzie wspólnie ustalony ze studentami) |
W cyklu 2022/23L:
1. Zajęcia wymagają bezpośredniego udziału w przedstawieniach tearalnych przygotowanych na toruńskich scenach lub prezentowanych na festiwalach w Toruniu (program będzie wspólnie ustalony ze studentami) |
W cyklu 2023/24L:
1. Zajęcia wymagają bezpośredniego udziału w przedstawieniach tearalnych przygotowanych na toruńskich scenach lub prezentowanych na festiwalach w Toruniu (program będzie wspólnie ustalony ze studentami) |
W cyklu 2024/25L:
1. Zajęcia wymagają bezpośredniego udziału w przedstawieniach tearalnych przygotowanych na toruńskich scenach lub prezentowanych na festiwalach w Toruniu (program będzie wspólnie ustalony ze studentami) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: