Dawna kultura muzyczna 2555-s1KUL1Z-DKM
1. Muzyka w starożytnej Grecji - analiza mitu o Apollinie i Marsjaszu
2.-3. Średniowieczna kultura muzyczna Europy zachodniej - Kościół i dwór
4. Świecka kultura muzyczna w renesansie
5. Wenecja i Rzym: progresywność i tradycja w renesansowej muzyce religijnej
6. Powstanie opery jako fenomen kulturowy
7. Funkcje społeczne i obyczajowe opery weneckiej w baroku
8. Opera barokowa we Francji jako narzędzie politycznej propagandy
9. Muzyka religijna baroku i jej świeckie inspiracje - zestawienie koncepcji
10. Rozwój niezależnej muzyki instrumentalnej w baroku
11. Style środka wieku: galant, empfindamer Stil, Sturm und Drang. Analiza porównawcza
12. Muzyka Wielkiej Rewolucji
13. Mozart i styl klasyczny
14. Mozart i nieoficjalna reforma teatru operowego
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody ewaluacyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody integracyjne
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Odpowiedź ustna w oparciu o dwa zagadnienia. Podstawą odpowiedzi są treści wykładu.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura uzupełniająca treści wykładu:
Baroque Music, red. P. Walls, NY 2017.
Music and French Revolution, red. M. Boyd, Cambridge 1992.
I. Fenlon, Music and Culture in Late Renaissance Italy, Oxford 2002.
N. Van Deusen, The Cultural Context of Medieval Music, Santa Barbara 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: