Język chiński 2555-s1KUL1L-JC
W przypadku konieczności przeprowadzania zajęć zdalnych, będą one prowadzone na platformie MsTeams w czasie rzeczywistym.
Aby uczestniczyć w zajęciach z języka chińskiego w semestrze letnim student musi uzyskać ocenę pozytywną w semestrze zimowym.
Lektorat języka chińskiego obejmuje następujące zagadnienia:
– kurs podstawowy
– pismo
– odsłuch
– zajęcia gramatyczne (gramatyka praktyczna)
– nauka pisma
– konwersacje
– lektura tekstów i tłumaczenia
W trakcie trwania trzyletniego kursu studenci będą poddawani egzaminom kontrolnym, które mają na celu sprawdzanie poziomu zaawansowania językowego.
W cyklu 2022/23L:
W przypadku konieczności przeprowadzania zajęć zdalnych, będą one prowadzone na platformie MsTeams w czasie rzeczywistym. Aby uczestniczyć w zajęciach z języka chińskiego w semestrze letnim student musi uzyskać ocenę pozytywną w semestrze zimowym. Lektorat języka chińskiego obejmuje następujące zagadnienia: – kurs podstawowy – pismo – odsłuch – zajęcia gramatyczne (gramatyka praktyczna) – nauka pisma – konwersacje – lektura tekstów i tłumaczenia W trakcie trwania trzyletniego kursu studenci będą poddawani egzaminom kontrolnym, które mają na celu sprawdzanie poziomu zaawansowania językowego. |
W cyklu 2023/24L:
W przypadku konieczności przeprowadzania zajęć zdalnych, będą one prowadzone na platformie MsTeams w czasie rzeczywistym. Aby uczestniczyć w zajęciach z języka chińskiego w semestrze letnim student musi uzyskać ocenę pozytywną w semestrze zimowym. Lektorat języka chińskiego obejmuje następujące zagadnienia: – kurs podstawowy – pismo – odsłuch – zajęcia gramatyczne (gramatyka praktyczna) – nauka pisma – konwersacje – lektura tekstów i tłumaczenia W trakcie trwania trzyletniego kursu studenci będą poddawani egzaminom kontrolnym, które mają na celu sprawdzanie poziomu zaawansowania językowego. |
W cyklu 2024/25L:
W przypadku konieczności przeprowadzania zajęć zdalnych, będą one prowadzone na platformie MsTeams w czasie rzeczywistym. Aby uczestniczyć w zajęciach z języka chińskiego w semestrze letnim student musi uzyskać ocenę pozytywną w semestrze zimowym. Lektorat języka chińskiego obejmuje następujące zagadnienia: – kurs podstawowy – pismo – odsłuch – zajęcia gramatyczne (gramatyka praktyczna) – nauka pisma – konwersacje – lektura tekstów i tłumaczenia W trakcie trwania trzyletniego kursu studenci będą poddawani egzaminom kontrolnym, które mają na celu sprawdzanie poziomu zaawansowania językowego. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Ogólne warunki zaliczenia semestru:
1. obecność na zajęciach*
2. przygotowanie i aktywność na zajęciach
3. uzyskanie oceny pozytywnej (przynajmniej 65%) z testów cząstkowych i końcowych**.
Przedmiot prowadzony jest przez kilkoro wykładowców. Każdy z nich na początku semestru przedstawia szczegółowe warunki zaliczenia semestru dla swojej części przedmiotu. Niespełnienie warunków wykładowcy skutkuje niedopuszczeniem do zaliczenia z danej części przedmiotu i wynikiem 0%.
I i II semestr zakończone są pisemnym i/lub ustnym testem leksykalno-gramatycznym. Ocena końcowa jest zliczana na podstawie wyników wystawionych przez poszczególnych wykładowców.
Bardzo dobry - 93-100%
Dobry plus - 86-92%
Dobry - 79-85%
Dostateczny plus - 72-78 %
Dostateczny - 65-71%
*Student ma prawo do 4 h nieobecności nieusprawiedliwionej.
**Wszystkie kolokwia można poprawiać tylko jeden raz. W przypadku nieobecności student otrzymuje ocenę niedostateczną (chyba, że w ciągu tygodnia od przeprowadzonego zaliczenia przedstawi zwolnienie lekarskie – wtedy termin poprawkowy traktowany jest jako pierwszy termin).
Literatura
Szkudlarczyk-Brkić, Wisława 2012. Akademicki podręcznik do nauki języka chińskiego. Tom I. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Li Xiaoqi, Ren Xuemei, Xu Jingning 2013. Boya Hanyu. Elementary I. Beijing: Beijing Daxue Chubanshe.
Materiały przygotowane przez wykładowcę.
W cyklu 2022/23L:
Szkudlarczyk-Brkić, Wisława 2012. Akademicki podręcznik do nauki języka chińskiego. Tom I. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. Li Xiaoqi, Ren Xuemei, Xu Jingning 2013. Boya Hanyu. Elementary I. Beijing: Beijing Daxue Chubanshe. Materiały przygotowane przez wykładowcę. |
W cyklu 2023/24L:
Szkudlarczyk-Brkić, Wisława 2012. Akademicki podręcznik do nauki języka chińskiego. Tom I. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. Li Xiaoqi, Ren Xuemei, Xu Jingning 2013. Boya Hanyu. Elementary I. Beijing: Beijing Daxue Chubanshe. Materiały przygotowane przez wykładowcę. |
W cyklu 2024/25L:
Szkudlarczyk-Brkić, Wisława 2012. Akademicki podręcznik do nauki języka chińskiego. Tom I. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. Li Xiaoqi, Ren Xuemei, Xu Jingning 2013. Boya Hanyu. Elementary I. Beijing: Beijing Daxue Chubanshe. Materiały przygotowane przez wykładowcę. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: