Fakultet kulturoznawczy - Antropologia jedzenia 2555-s1KUL-L-FK-AJ
Fakultet kulturoznawczy - Antropologia jedzenia
Zajęcia zapoznają studentów z podstawowymi zagadnieniami antropologii jedzenia. Czynią to w głównej mierze w układzie problemowym. Każde kolejne konwersatorium jest poświęcone kolejnemu problemowi, który zostaje postawiony, sformułowany i przedyskutowany na bazie przeczytanych tekstów, wiedzy i doświadczenia studentów oraz pogadanki prowadzącego. W głównej mierze w trakcie zajęć dominuje krytyczna perspektywa przyglądania się zjawiskom z zakresu antropologii jedzenia. Zajęcia skupiają się na analizach zjawisk o charakterze kulturowym, dotyczących pożywienia, praktyk żywieniowych, zmian społecznych a jedzenia, spożywczego niebezpieczeństwa, rytuałów i jedzenia, relacji jedzenia z tożsamością i pamięcią etc.
W cyklu 2022/23L:
Fakultet kulturoznawczy - Antropologia jedzenia Plan zajęć: 3. Antropologia jedzenia jako subdyscyplina. Pola zainteresowań 4. Jedzenie a pamięć i przeszłość 5. Jedzenie a ruchy społeczne 6. Książki kucharskie 7. Turystyka kulinarna - event 8. Brudne jedzenie 9. Rekonstrukcje kulinarne 10-15. Prezentacje studenckich case studies |
Całkowity nakład pracy studenta
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- pogadanka
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- obserwacji
- stolików eksperckich
- klasyczna metoda problemowa
- giełda pomysłów
- panelowa
- ćwiczeniowa
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawę zaliczenia przedmiotu stanowią:
- obecność i aktywność na zajęciach oraz przeczytane lektury
- prezentacja w trakcie zajęć wybranego i krytycznie opracowanego zjawiska z zakresu poruszanej w toku zajęć problematyki (rodzaj studium przypadku, w postaci prezentacji multimedialnej).
Literatura
W zależności od cyklu
W cyklu 2022/23L:
Literatura, obligatoryjna, teksty do analizy na zajęciach: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: