Antropologia historii
2525-s1ETN1L-AH
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
- uczestnictwo w wykładach (30 godz.)
- czytanie literatury i przygotowanie zaliczenia (30 godz.)
Łącznie 60 godz. (2 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Zna podstawową terminologię z zakresu etnologii i antropologii kulturowej, antropologii społecznej oraz innych nauk o kulturze wykorzystywaną na gruncie antropologii historii (K_W03).
W2: Zna podstawowe powiązania tematyczne i metodologiczne etnologii z innymi naukami o kulturze (naukami społecznymi i humanistycznymi) funkcjonującymi w badaniach nad przeszłością i jej obecnością we współczesności (K_W08).
W3: Ma elementarną wiedzę o strukturze społecznej i instytucjach społecznych oraz ich wpływie na miejsce i rolę jednostki w społeczeństwie, a także o procesach zmian struktur i instytucji społecznych, włącznie z konsekwencjami tych zmian (K_W15)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Potrafi wyszukiwać informacje i materiały w oparciu o literaturę, badania terenowe i archiwalne oraz wykorzystując źródła internetowe (K_U01).
U2: Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne oraz analizować ich przyczyny i przebieg w ramach posiadanej wiedzy o procesach społecznych (K_U13).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Ma świadomość potrzeby i odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego w jego prawdziwej postaci. Odczuwa potrzebę ochrony dziedzictwa kulturowego wszystkich obszarów świata (K_K04)
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku
Kryteria oceniania
Formą zaliczenia wykładu jest praca pisemna i dyskusja nad nią z prowadzącym. Tematyka pracy dotyczy jakiegoś zagadnienia historycznego, przeszłości, pamięci, dziedzictwa etc opisanego z antropologiczną wrażliwością. Ma to być wybrane studium przypadku. Może to być też opis zjawisk współczesnych, problemów współczesnych, które nawiązują do historii, pamięci, dziedzictwa. Mogą to być przykłady badające "realny" świat (grupy społeczne, pomniki, dyskursy historyczne, spory, muzea itp.), ale analizy mogą też dotyczyć światów "fikcyjnych" (powieści, gry, filmy, komiksy itp.). Objętość min. 7-10 stron znormalizowanego maszynopisu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: