Fonetyka języka hiszpańskiego 2517-s1LS1Z-FON-JH
- Podstawowe terminy z zakresu fonetyki.
Ćwiczenie wymowy następujących fonemów spółgłoskowych w różnych kontekstach fonetycznych: /g/, /k/, /ø/, /s/, /X/, /b/, /p/, /f/, /t/, /d/.
Ćwiczenia dotyczące zasad akcentowania
-zasady zapisu akcentu graficznego (tyldy)
Ćwiczenie intonacji zdań twierdzących i pytających.
W cyklu 2024/25Z:
- Podstawowe terminy z zakresu fonetyki. Ćwiczenie wymowy następujących fonemów spółgłoskowych w różnych kontekstach fonetycznych: /g/, /k/, /ø/, /s/, /X/, /b/, /p/, /f/, /t/, /d/. Ćwiczenia dotyczące zasad akcentowania Zasady zapisywania akcentu graficznego (tylda) Ćwiczenie intonacji zdań twierdzących i pytających. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- opis
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach i końcowy test zaliczeniowy w formie pisemnej lub ustnej: K_W01, K_W02, K_U01, K_U07, K_K01, K_K06.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Nuno Alvarez M. En fonetica A2, Anaya 2008.
Literatura uzupełniająca:
Gómez Sacristán, Maria Luisa. Practica tu español. Ejercicios de pronunciación. Alcobendas, SGEL, 2008.
Álvarez Martínez, Mª Ángeles. Fonética: elemental A2. Madrid, Anaya, 2008.
Siles Artés, José. Ejercicios prácticos de pronunciación del español. Madrid, Sociedad general española de librería, 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: