Fonetyka – język hiszpański 2517-s1LS1Z-F-JH
- Podstawowe terminy z zakresu fonetyki.
- Opis zjawiska "seseo" i "ceceo".
- Ćwiczenie wymowy fonemów samogłoskowych /a/ /e/ /i/ /o/ /u/ w różnych kontekstach fonetycznych.
- Opis i ćwiczenie wymowy dyftongów.
Ćwiczenie wymowy następujących fonemów spółgłoskowych w różnych kontekstach fonetycznych: /g/, /k/, /ø/, /s/, /X/, /b/, /p/, /f/, /t/, /d/.
Ćwiczenia dotyczące zasad akcentowania
Ćwiczenie intonacji zdań twierdzących i pytających.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach i końcowy test zaliczeniowy w formie pisemnej lub ustnej: K_W01, K_W02, K_U01, K_U07, K_K01, K_K06.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Nuno Alvarez M. En fonetica A2, Anaya 2008.
Literatura uzupełniająca:
Gómez Sacristán, Maria Luisa. Practica tu español. Ejercicios de pronunciación. Alcobendas, SGEL, 2008.
Álvarez Martínez, Mª Ángeles. Fonética: elemental A2. Madrid, Anaya, 2008.
Siles Artés, José. Ejercicios prácticos de pronunciación del español. Madrid, Sociedad general española de librería, 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: