Historia literatury hiszpańskojęzycznej 2517-s1LS1L-HLH
Literatura Średniowiecza i Odrodzenia:
1.-2. Analiza pierwszej epopei "El Cantar del mio Cid".
3-4. Analiza utworu literackiego “Arcipreste de Hta” - "El libro de Buen Amor" Juana Ruiza.
5. Opis obyczajów średniowiecznych na podstawie poezji lirycznej:
Marques de Santillana i Juan de Mena.
6. Obraz śmierci w literaturze Średniowiecza na podstawie “Coplas a la muerte de su padre” autorstwa Jorge Manrique.
7. Literatura religijna - św. Teresa i Jan od Krzyża.
8-10. Lopez de Vega i pierwszy manifest teatralny - Początki teatru Złotego Wieku, fragmenty filmu o początkach kariery Lopez de Vega
11-12. Obraz społeczeństwa hiszpańskiego na tle dramatu "Celestina" - Fernando de Rojas (fragmenty sztuki teatralnej i filmu zrealizowanego na podstawie sztuki)
13-15. Powieść polifoniczna Cervantesa: "Don Quijote de la Mancha".
W cyklu 2023/24L:
Literatura Średniowiecza i Odrodzenia: 1.-2. Analiza pierwszej epopei "El Cantar del mio Cid". 3-4. Analiza utworu literackiego “Arcipreste de Hta” - "El libro de Buen Amor" Juana Ruiza. 5. Opis obyczajów średniowiecznych na podstawie poezji lirycznej: Marques de Santillana i Juan de Mena. 6. Obraz śmierci w literaturze Średniowiecza na podstawie “Coplas a la muerte de su padre” autorstwa Jorge Manrique. 7. Literatura religijna - św. Teresa i Jan od Krzyża. 8-10. Lopez de Vega i pierwszy manifest teatralny - Początki teatru Złotego Wieku, fragmenty filmu o początkach kariery Lopez de Vega 11-12. Obraz społeczeństwa hiszpańskiego na tle dramatu "Celestina" - Fernando de Rojas (fragmenty sztuki teatralnej i filmu zrealizowanego na podstawie sztuki) 13-15. Powieść polifoniczna Cervantesa: "Don Quijote de la Mancha". |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody integracyjne
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Ocena bieżąca obejmuje obecność i aktywność na zajęciach w trybie stacjonarnym, dwie nieobecności usprawiedliwione, zaś w trybie zdalnym zajęcia odbywają się na platformie TEAMS (K_K02, K_K05, K_K08)
Ocena semestralna wystawiona jest na podstawie wypowiedzi ustnej studenta, konwersacji w grupach na platformie Teams lub w formie pisemnej - test przeprowadzony stacjonarnie albo na platformie (K_W01, K_W04, K_W08, K_U05, K_U07, K_U09); metody podające, wykład informacyjny; metody integracyjne i oparte na współpracy, metody służące prezentacji treści i dyskusji, metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny z elementami dyskusji po obejrzeniu filmów przez studentów
Zagadnienia obejmują :
- utwory epoki Średniowiecza: opis ich tematyki i stylu literackiego
- obraz życia społecznego w utworach średniowiecznych
- utwory epoki Odrodzenia: opis ich tematyki i stylu literackiego
- obraz życia społecznego w utworach Odrodzenia.
Skala procentowa:
60% - 69,9% - ocena dostateczna
70% - 74,9% - ocena dostateczna plus
75% - 84,9% - ocena dobra
85% - 89,9% - ocena dobra plus
90% - 100% - ocena bardzo dobra
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Alborg, Juan Luis. Historia de la Literatura española, 1 y 2. Madrid: Gredos, 1997-99.
Antología de la Literatura española. Secciones Bilingües de Español. http://www.educacion.es/exterior/pl/es/
Barros, Rocío Lorenzo. Curso de literatura española como lengua extranjera. Madrid:
Edelsa Grupo Didascalia, 2010.
Introducción a la literatura española a través de los textos. Vol. 1. De los orígenes al
siglo XVII. Madrid: Istmo, 2006.
Introducción a la literatura española a través de los textos. Vol. 2. Siglos XVIII y XIX.
Madrid: Istmo, 2006.
Bados Ciria, Concepción. Textos literarios y ejercicios. Nivel medio I. Madrid: Anaya, 2004.
Textos literarios y ejercicios. Nivel medio II. Madrid: Anaya, 2001.
W cyklu 2023/24L:
Alborg, Juan Luis. Historia de la Literatura española, 1 y 2. Madrid: Gredos, 1997-99. |
Uwagi
W cyklu 2023/24L:
Ocena bieżąca obejmuje obecność i aktywność na zajęciach w trybie stacjonarnym, dwie nieobecności usprawiedliwione, zaś w trybie |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: