Elementy językoznawstwa stosowanego – (język hiszpański) 2517-s1LS1L-EJS-H
Tematy w języku hiszpańskim:
La definición de la lingüística.
Las definiciones y diferencias entre lenguaje y lengua.
El signo lingüístico y su estructura interna.
Los elementos de la comunicación lingüística.
El lenguaje denotativo y connotativo.
Las funciones del lenguaje.
Las definiciones de la gramática en el sentido más estricto y en el sentido más amplio.
La enumeración de las clases de gramática.
Las definiciones de la morfología, de la sintaxis, de la semántica, de la fonética, de la fonología, de la pragmática.
La relación entre la gramática y la semántica.
La relación entre la gramática y la pragmática.
Las definiciones de la lexicología y de la lexicografía.
Las unidades básicas de la lengua.
Las clases de palabras.
Las funciones oracionales.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
- tekst programowany
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Ocena z zaliczenia zostanie wystawiona na podstawie jednej pracy pisemnej w formie testu wyboru zawierającego 30 pytań, przeprowadzonego na ostatnich zajęciach dydaktycznych w semestrze letnim.
Skala procentowa: 60% - 69,9% - ocena dostateczna
70% - 74,9% - ocena dostateczna plus
75% - 84,9% - ocena dobra
85% - 89,9% - ocena dobra plus
90% - 100% - ocena bardzo dobra
W przypadku nieobecności bądź chęci poprawy oceny kolejny termin zostanie wyznaczony w sesji poprawkowej we wrześniu.
Dopuszczone są dwie nieobecności usprawiedliwione i nieusprawiedliwione. Kolejne będą wymagały zgłoszenia się na konsultacje w celu wykazania nadrobienia opuszczonych zajęć.
Literatura
Literatura obowiązkowa
García Madrazo, P., C. Moragón Gordón, J. Múniz García, (1993), Lengua castellana COU. Zaragoza: Editorial Luis Vives.
Pawlik, J. (2001), Selección de los problemas de la gramática española, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Literatura uzupełniająca
Collado, J. A. (1986), Fundamentos de Lingüística General. Madrid: Gredos.
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2009), Nueva gramática de la lengua española, Madrid: Espasa-Libros.
Trask, R.L., Mayblin Bill, (2010), Lingüística. Una guía gráfica. Madrid: Espasa Libros.
VV.AA. (2010), El Quitadudas de la gramática española, Barcelona: VOX.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: