Drugi język romański (j. hiszpański) 2513-s2ROM2Z-DJRH
W zależności od grupy poziom prowadzonych zajęć jest dostosowany do studentów.
W cyklu 2022/23Z:
Celem tych zajęć jest doskonalenie znajomości języka. Pod uwagę brane jest równomierne poszerzanie różnych obszarów kompetencyjnych (językowych i komunikacyjnych) studenta. Praca w oparciu o podręcznik Arcoiris I, II oraz materiały uzupełniające (podręczniki gramatyczne, do wypowiedzi ustnej i pisemnej, piosenki hiszpańskie, artykuły prasowe, zajęcia ludyczne, dodatkowe nagrania audio i video). Szczególny nacisk jest położony na osiągnięcie biegłości w mówieniu. |
W cyklu 2023/24Z:
Celem tych zajęć jest doskonalenie znajomości języka. Pod uwagę brane jest równomierne poszerzanie różnych obszarów kompetencyjnych (językowych i komunikacyjnych) studenta. Praca w oparciu o podręcznik Arcoiris I, II oraz materiały uzupełniające (podręczniki gramatyczne, do wypowiedzi ustnej i pisemnej, piosenki hiszpańskie, artykuły prasowe, zajęcia ludyczne, dodatkowe nagrania audio i video). Szczególny nacisk jest położony na osiągnięcie biegłości w mówieniu. |
W cyklu 2024/25Z:
Celem tych zajęć jest doskonalenie znajomości języka. Pod uwagę brane jest równomierne poszerzanie różnych obszarów kompetencyjnych (językowych i komunikacyjnych) studenta. Praca w oparciu o podręcznik Arcoiris I, II oraz materiały uzupełniające (podręczniki gramatyczne, do wypowiedzi ustnej i pisemnej, piosenki hiszpańskie, artykuły prasowe, zajęcia ludyczne, dodatkowe nagrania audio i video). Szczególny nacisk jest położony na osiągnięcie biegłości w mówieniu. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- drama
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody integracyjne
- gry i symulacje
- metody oparte na współpracy
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
ZAJĘCIA W FORMIE STACJONARNEJ
a. Aktywne uczestnictwo
b. Przygotowanie do zajęć (odrobiona praca domowa w formie prac pisemnych/ tłumaczenia zdań/ wypowiedzi ustnej)
c. Zaliczenie sprawdzianów z każdego rozdziału. Każda praca kontrolna musi być zaliczona. Student, który nie pisał testu z powodu nieobecności, pisze go na pierwszym dyżurze po nieobecności
d. Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach
e. Zaliczenie końcowego egzaminu w formie pisemnej i ustnej.
ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ
Zajęcia będą prowadzone
- w 50% w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów.
- w 50% w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams.
Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. Po zaliczeniu zajęć, przystąpienie do egzaminu w formie tradycyjnej, stacjonarnej.
Skala ocen:
0-59% ocena niedostateczna
60-74% ocena dostateczne
75%-89% ocena dobra
90%-100% ocena bardzo dobra
Praktyki zawodowe
-
Literatura
W cyklu 2022/23Z:
Na poziom A1/A2: Na poziom B1: Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2023/24Z:
Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa: Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów). |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa: Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: