Gramatyka tekstu w praktyce 2513-s2ROM1Z-GTWP
Zajęcia laboratoryjne mają na celu przyswojenie przez studenta wiedzy i umiejętności dotyczących teoretycznych i praktycznych aspektów gramatyki tekstu.
Zajęcia łączą w sobie zatem przyswajanie wiedzy teoretycznej z praktyczną analizą wybranych tekstów (co najmniej na poziomie B2).
W cyklu 2023/24Z:
Zajęcia w cyklu 2023/2024 łączą w sobie przyswajanie wiedzy dotyczącej podstaw lingwistyki tekstu (wprowadzenie do teorii komunikacji, definicja tekstu, analiza struktur tekstowych, łączenie jednostek tekstu, struktura tekstu narracyjnego, struktura tekstu argumentacyjnego, kompozycja tekstu, funkcje języka i tekstu, typy tekstów, sytuacja i tekst) oraz praktycznych analiz tekstowych (na podstawie podręcznika z poziomu C1; student analizuje teksty, ich strukturę i organizację, przyswajając umiejętności leksykalno-gramatyczne na poziomie C1). |
W cyklu 2024/25Z:
Zajęcia w cyklu 2024/2024 łączą w sobie przyswajanie wiedzy dotyczącej podstaw gramatyki tekstu na poziomie C1oraz praktycznych analiz tekstowych (na podstawie podręcznika z poziomu C1; student analizuje teksty, ich strukturę i organizację, przyswajając umiejętności leksykalno-gramatyczne na poziomie C1). |
W cyklu 2025/26Z:
Zajęcia w cyklu 2024/2024 łączą w sobie przyswajanie wiedzy dotyczącej podstaw gramatyki tekstu na poziomie C1oraz praktycznych analiz tekstowych (na podstawie podręcznika z poziomu C1; student analizuje teksty, ich strukturę i organizację, przyswajając umiejętności leksykalno-gramatyczne na poziomie C1). |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Student oceniany jest w zakresie przyswojenia wiedzy zdobytej podczas zajęć. Formą zaliczenia przedmiotu jest egzamin pisemny z wybranych zagadnień gramatycznych.
Kryteria oceny za egzamin pisemny:
60% - 65% - dst
66%-70% - dst+
71%-79% db
80% - 85% db+
86%-100% bdb
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Pozycje niedostępne bezpośrednio do wypożyczenia, udostępniane są studentom przez prowadzącego.
Spośród:
Grammaire du francais. FLE C!-C2 / M.-Ch. Fougerouse et ali. De Boeck 2021.
Wprowadzenie do lingwistycznej analizy tekstu / Urszula Żydek-Bednarczuk.
Żydek-Bednarczuk, Urszula (1952-2022); Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas"
cop. 2005
Edito C1 Methode de francais + DVD, Cecile Pinson, Didier 2018
Les textes : types et prototypes : récit, description, argumentation, explication et dialogue / Jean-Michel Adam.
Adam, Jean-Michel (1947- ).
cop. 1992
La linguistique textuelle / Jean-Michel Adam.
Adam, Jean-Michel (1947- ).; Armand Colin.
cop. 2015; 3e éd.
Le texte narratif : traité d'analyse pragmatique et textuelle / Jean-Michel Adam.
Adam, Jean-Michel (1947- ).; CLE International
1999; Nouvelle édition entièrement revue et complétée.
Komunikacyjna analiza i interpretacja tekstu / Grażyna Habrajska.
Habrajska, Grażyna (1953- ); Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
2004
Spójność i struktura tekstu : wstęp do lingwistyki tekstu / Aleksander Wilkoń.
Wilkoń, Aleksander (1935-2022); Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas"
cop. 2002
W cyklu 2023/24Z:
Wprowadzenie do lingwistycznej analizy tekstu / Urszula Żydek-Bednarczuk. Edito C1 Methode de francais + DVD, Cecile Pinson, Didier 2018 La linguistique textuelle / Jean-Michel Adam. |
W cyklu 2024/25Z:
Grammaire du francais. FLE C!-C2 / M.-Ch. Fougerouse et ali. De Boeck 2021. Edito C1 Methode de francais + DVD, Cecile Pinson, Didier 2018 La linguistique textuelle / Jean-Michel Adam. |
W cyklu 2025/26Z:
Grammaire du francais. FLE C!-C2 / M.-Ch. Fougerouse et ali. De Boeck 2021. Edito C1 Methode de francais + DVD, Cecile Pinson, Didier 2018 La linguistique textuelle / Jean-Michel Adam. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: