Dydaktyka języka francuskiego
2513-s2ROM1Z-DJF-L
Zajęcia laboratoryjne pozwalają studentom na wykorzystanie wiedzy i umiejętności zdobytych na ćwiczeniach przedmiotowych. Studenci projektują i wykonują różne typy zadań dydaktycznych z uwzględnieniem specyfiki języka francuskiego jako obcego (FLE). Wykorzystanie nowoczesnych technologii i modułów laboratoryjnych SANAKO pozwala na wdrażanie tradycyjnych i mniej konwencjonalnych metod oraz technik uczenia się/nauczania języka. Umożliwia także tworzenie ćwiczeń interaktywnych do nauczania poszczególnych kompetencji językowych oraz ułatwia przygotowanie materiałów dydaktycznych do końcowego projektu grupowego z FLE.
W cyklu 2021/22Z:
Na zajęciach przygotowywane będą materiały dydaktyczne gotowe do użycia na lekcji języka francuskiego. Ich koncepcja będzie bazowała na zdobytej wiedzy na ćwiczeniach.
|
W cyklu 2022/23Z:
Na zajęciach przygotowywane będą materiały dydaktyczne gotowe do użycia na lekcji języka francuskiego. Ich koncepcja będzie bazowała na zdobytej wiedzy na ćwiczeniach.
|
Całkowity nakład pracy studenta
Łączny nakład pracy w semestrze: 2 ECTS
1. Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela : 1,2 ECTS
zajęcia w laboratorium językowym i pozostałe godziny kontaktowe z prowadzącym - konsultacje osobiste, internetowe, współpraca z nauczycielem na platformie MOODLE/archiwizacja zadań etc.
2. Praca własna studenta : 0,8 ECTS
zapoznanie się z literaturą przedmiotu, przygotowanie do zajęć oraz wykonanie zadań i projektu koniecznych do uzyskania końcowego zaliczenia przedmiotu
Efekty uczenia się - wiedza
K_W08 ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie pogłębioną wiedzę szczegółową dotyczącą wybranej problematyki
językoznawczej w zakresie glottodydaktyki języka francuskiego jako obcego
K_W10 zna w pogłębionym stopniu specyfikę terminologiczną, metodologiczną i zawodową związaną z wybraną specjalnością nauczania
języka francuskiego jako obcego
K_W12 ma pogłębioną wiedzę na temat prawnych i etycznych uwarunkowań działalności zawodowej nauczyciela
K_W13 zna w pogłębionym stopniu wybrane zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości oraz ekonomiczne
uwarunkowania działalności zawodowej nauczyciela języków obcych
Efekty uczenia się - umiejętności
K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować i twórczo interpretować informacje z różnych źródeł oraz użytkować je zgodnie z wybraną
metodologią badawczą
K_U04 potrafi reagować na nieprzewidywalne warunki pracy i dostosowywać do nich metody i narzędzia badawcze
K_U05 potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w trakcie badań i prezentacji ich wyników
K_U07 potrafi komunikować się (w mowie i piśmie) z odbiorcami z różnych kręgów przekazując im specjalistyczną wiedzę dotyczącą
filologii romańskiej i realizowanych na tym kierunku badań w odniesieniu do metodyki nauczania języków obcych
K_U11 potrafi pracować w zespole, pełniąc w nim różne role, w tym rolę wiodącą (np. przy planowaniu i koordynacji zadań/ćwiczeń w laboratorium językowym i w ramach projektu glottodydaktycznego)
K_U12 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania w laboratorium językowym
K_U14 potrafi wskazywać innym cele i metody uczenia się przez całe życie
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K_K02 w sytuacjach zawodowych potrafi pozyskać informacje służące do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych
K_K03 poczuwa się do odpowiedzialności społecznej, współorganizuje działania na rzecz środowiska społecznego
K_K04 umie inicjować działania na rzecz interesu publicznego (np. popularyzacja wiedzy)
K_K05 docenia dorobek danego zawodu i poczuwa się do odpowiedzialności za niego
Metody dydaktyczne
wskazane poniżej
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- opis
- tekst programowany
Metody dydaktyczne poszukujące
- punktowana
- ćwiczeniowa
- sytuacyjna
- giełda pomysłów
- laboratoryjna
- obserwacji
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody integracyjne
- metody ewaluacyjne
- metody służące prezentacji treści
- gry i symulacje
Rodzaj przedmiotu
uprawnienia pedagogiczne
Wymagania wstępne
Znajomość języka francuskiego na poziomie biegłości B2 według ESOKJ.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Literatura
W cyklu 2021/22Z:
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003 Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009 Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002 Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201 Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019
Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003 Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun, CLE International, 2005
|
W cyklu 2022/23Z:
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003 Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009 Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002 Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201 Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019
Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003 Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun, CLE International, 2005
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: