Dydaktyka języka francuskiego 2513-s2ROM1Z-DJF-C
W pierwszym semestrze zajęcia skupiać się będą wokół warsztatu pracy nauczyciela, specyfiki zawodu, pracy z poszczególnymi grupami wiekowymi, doboru podręcznika w zależności od grupy. Zapoznanie z poziomami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowe.
W cyklu 2021/22Z:
Zajęcia ćwiczeniowe wprowadzają studentów w tematykę dydaktyki języków obcych z uwzględnieniem specyfiki języka francuskiego jako obcego (FLE). Studenci poznają główne nurty teoretyczne i ich praktyczne odzwierciedlenie w metodach oraz technikach nauczania FLE. Korzystając z własnego, uczniowskiego doświadczenia, studenci przygotowują się do wejścia w środowisko klasy językowej w aktualnie obowiązujących standardach nauczania. Poznają tradycyjne i mniej konwencjonalne metody oraz techniki i strategie uczenia się/nauczania z dostosowaniem do potrzeb uczniów w różnych przedziałach wiekowych i z różnym potencjałem oraz możliwościami. |
W cyklu 2022/23Z:
Zajęcia ćwiczeniowe wprowadzają studentów w tematykę dydaktyki języków obcych z uwzględnieniem specyfiki języka francuskiego jako obcego (FLE). Studenci poznają główne nurty teoretyczne i ich praktyczne odzwierciedlenie w metodach oraz technikach nauczania FLE. Korzystając z własnego, uczniowskiego doświadczenia, studenci przygotowują się do wejścia w środowisko klasy językowej w aktualnie obowiązujących standardach nauczania. Poznają tradycyjne i mniej konwencjonalne metody oraz techniki i strategie uczenia się/nauczania z dostosowaniem do potrzeb uczniów w różnych przedziałach wiekowych i z różnym potencjałem oraz możliwościami. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- tekst programowany
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- projektu
- laboratoryjna
- punktowana
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
- metody ewaluacyjne
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
w cyklu przedmiotu
Literatura
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003
Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009
Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002
Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201
Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019
Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003
Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun, CLE International, 2005
W cyklu 2021/22Z:
Podręczniki bazowe: Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003 Inne: |
W cyklu 2022/23Z:
Podręczniki bazowe: Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003 Inne: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: