Frankofonia 2513-s2ROM1L-F
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=4899 (w cyklu 2022/23L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=6379#section-0 (w cyklu 2023/24L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=6379#section-0 (w cyklu 2024/25L)
Problemy poruszane na zajęciach dotyczą specyfiki historycznej, literackiej, językowej i kulturowej wybranych krajów frankofońskich (Akadii, Rwandy, Mauritiusa, Belgii) oraz ich aktualnej sytuacji politycznej, społecznej, gospodarczej.
Praca na zajęciach ma na celu poszerzanie wiedzy na temat wspólnot francuskojęzycznych oraz rozwój kompetencji interkulturowych na podstawie różnorodnych materiałów dydaktycznych (prezentacje, teksty literackie, artykuły naukowe, materiały audio-wizualne itd.).
Zajęcia odbywają się w języku francuskim.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- projektu
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
- metody ewaluacyjne
- metody integracyjne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Końcowe zaliczenie w formie pisemnej lub ustnej, zgodnie z założeniami przyjętymi w sylabusie dla danego cyklu, zweryfikuje uzyskanie zakładanych efektów uczenia się oraz znajomość obowiązkowej lektury.
Zob. informacje w cyklu.
Literatura
1. Krzysztof Jarosz (red.), "Les images de l’Amérique dans les littératures en langues romanes", Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005.
2. Józef Kwaterko, "Dialogi z Ameryką. O frankofońskiej literaturze w Québecu i na Karaibach", Wyd. UNIVERSITAS, Kraków 2003.
3. Éva Oszetzky, Sorin Stan (red.), "Itinéraires francophones", Wyd. Université de Pécs, Pécs 2008.
4. Révérien Rurangwa, "Ocalony. Ludobójstwo w Rwandzie", przeł. Marlena Deckert, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne, Radom 2009.
5. Jean Hatzfeld, "Dans le nu de la vie. Récits des marais rwandais", Le Seuil, Paris 2000.
6. Jean Hatzfeld, "Une saison de machettes", Le Seuil, Paris 2003.
7. Jean Hatzfeld, "La stratégie des antilopes", Le Seuil, Paris 2007.
8. Wojciech Tochman, "Dzisiaj narysujemy śmierć", Wyd. Czarne, 2010.
9. M. Francard, G. Geron, R. Wilmet, A. Wirth, "Dictionnaire des belgicismes", De Boeck Duculot, 2010.
10. "Civilisation progressive de la francophonie", CLE International 2003.
11. Ananda Devi, "Le sari vert", Gallimard, 2009.
Materiały, które nie są dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej, dostarczy prowadzący.
Uwagi
W cyklu 2021/22L:
Zajęcia zostaną zrealizowane w 50% w sposób tradycyjny w siedzibie Uniwersytetu (7 spotkań) i w 50% w sposób asynchroniczny za pomocą kursu na platformie Moodle z rozpisanymi na poszczególne spotkania materiałami (7 modułów zajęć). Ostatnie zajęcia zostaną przeznaczone na zaliczenie. Poszczególne moduły będą udostępniane studentom raz w tygodniu (zgodnie z planem zajęć i harmonogramem zajęć zdalnych), o czym będą regularnie informowani przez prowadzącego. Student otrzyma instrukcje dotyczące realizacji modułu oraz będzie miał określony czas na wykonanie zadań. |
W cyklu 2022/23L:
Zajęcia zostaną zrealizowane w 50% w sposób tradycyjny w siedzibie Uniwersytetu (7 spotkań) i w 50% w sposób asynchroniczny za pomocą kursu na platformie Moodle z rozpisanymi na poszczególne spotkania materiałami (7 modułów zajęć). Ostatnie zajęcia zostaną przeznaczone na zaliczenie. Poszczególne moduły będą udostępniane studentom raz w tygodniu (zgodnie z planem zajęć i harmonogramem zajęć zdalnych), o czym będą regularnie informowani przez prowadzącego. Student otrzyma instrukcje dotyczące realizacji modułu oraz będzie miał określony czas na wykonanie zadań. |
W cyklu 2023/24L:
Zajęcia zostaną zrealizowane w 50% w sposób tradycyjny w siedzibie Uniwersytetu (7 spotkań) i w 50% w sposób asynchroniczny za pomocą kursu na platformie Moodle z rozpisanymi na poszczególne spotkania materiałami (7 modułów zajęć). Ostatnie zajęcia zostaną przeznaczone na zaliczenie. Poszczególne moduły będą udostępniane studentom raz w tygodniu (zgodnie z planem zajęć i harmonogramem zajęć zdalnych), o czym będą regularnie informowani przez prowadzącego. Student otrzyma instrukcje dotyczące realizacji modułu oraz będzie miał określony czas na wykonanie zadań. |
W cyklu 2024/25L:
Zajęcia zostaną zrealizowane w 50% w sposób tradycyjny w siedzibie Uniwersytetu (7 spotkań) i w 50% w sposób asynchroniczny za pomocą kursu na platformie Moodle z rozpisanymi na poszczególne spotkania materiałami (7 modułów zajęć). Ostatnie zajęcia zostaną przeznaczone na zaliczenie. Poszczególne moduły będą udostępniane studentom raz w tygodniu (zgodnie z planem zajęć i harmonogramem zajęć zdalnych), o czym będą regularnie informowani przez prowadzącego. Student otrzyma instrukcje dotyczące realizacji modułu oraz będzie miał określony czas na wykonanie zadań. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: