Drugi język romański (j. hiszpański) 2513-s2ROM1L-DJRH
Celem modułu w I semestrze jest dążenie do osiągnięcia przez studenta poziomu B1 wg ESOKJ: student rozumie istotne elementy wypowiedzi pod warunkiem, że rozmówca posługuje się językiem jasnym, standardowym, a rozmowa dotyczy tematów życia codziennego, pracy, formacji, czasu wolnego itp. Student potrafi porozumieć się w większości sytuacji komunikacyjnych przebywając w krajach frankofońskich. Wypowiedzi są jasne, spójne na tematy życia codziennego i zainteresowania. Student opisuje wydarzenia, doświadczenia, marzenia i plany, argumentuje podając powody wyjaśniając przyczyny.
W cyklu 2021/22L:
Celem modułu w I semestrze jest dążenie do osiągnięcia przez studenta poziomu A1/A2/B1 (w zależności od grupy) wg ESOKJ: student rozumie istotne elementy wypowiedzi pod warunkiem, że rozmówca posługuje się językiem jasnym, standardowym, a rozmowa dotyczy tematów życia codziennego, pracy, formacji, czasu wolnego itp. Student potrafi porozumieć się w większości sytuacji komunikacyjnych przebywając w krajach frankofońskich. Wypowiedzi są jasne, spójne na tematy życia codziennego i zainteresowania. Student opisuje wydarzenia, doświadczenia, marzenia i plany, argumentuje podając powody wyjaśniając przyczyny. |
W cyklu 2022/23L:
Celem modułu w I semestrze jest dążenie do osiągnięcia przez studenta poziomu A1/A2/B1 (w zależności od grupy) wg ESOKJ: student rozumie istotne elementy wypowiedzi pod warunkiem, że rozmówca posługuje się językiem jasnym, standardowym, a rozmowa dotyczy tematów życia codziennego, pracy, formacji, czasu wolnego itp. Student potrafi porozumieć się w większości sytuacji komunikacyjnych przebywając w krajach frankofońskich. Wypowiedzi są jasne, spójne na tematy życia codziennego i zainteresowania. Student opisuje wydarzenia, doświadczenia, marzenia i plany, argumentuje podając powody wyjaśniając przyczyny. |
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
- drama
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- klasyczna metoda problemowa
- ćwiczeniowa
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
Efekty kształcenia dla przedmiotu Drugi język romański-hiszpański (kontynuacja), zakładane w Wiedzy, Umiejętnościach i Kompetencjach personalnych i społecznych opisanych powyżej oceniane są poprzez test śródsemestralny i test końcowy w formie pisemnej, przy czym do zaliczenia przedmiotu student uzyskać musi co najmniej 60% wymaganych punktów z obu testów. Ponadto każdy student zobowiazany będzie do przygotowania publicznej prezentacji dwóch wybranych przez niego i zaakceptowanych przez wykładowcę tematów związanych z szeroko pojetą kulturą obszaru hiszpańskojęzycznego.
Zakres wiedzy, umiejętności i kompetencji ocenianych podczas testu śródsemestralnego oraz testu końcowego wyznacza szczegółowo Zakres tematów podany w Informacjach o zajęciach w cyklu.
Literatura
1. F.Castro, F.Marin, R.Morales, S.Rosa: NUEVO VEN 3:
-Libro del alumno¬ i CD audio;
-Libro de ejercicios I CD audio;
-Libro de profesor.
Wydawnictwo: Edelsa.
2. Equipo Prisma (V.V.A.A.): PRISMA B2-AVANZA
-Libro del alumno i CD audio;
-Libro de ejercicios i CD audio;
-Libro de profesor.
Wydawnictwo: Edinumen.
3. M.Peris, E.Baulenas Neus: GENTE 3:
- Libro del alumno i CD audio;
- Libro de trabajo i CD audio;
- Libro de profesor.
Wydawnictwo: Difusion.
- Drouve A., Kulturschock Spanien, Verlag Peter Rump, GmbH, Bielefeld, 2000.
- Quesada Marco S., Espańa.Siglo XXI.Curso monografico sobre la Espańa contemporanea, Edelsa, Madrid, 2004.
- Lindau H.C., Das Spanien- Quiz.Wissenwertes und Unterhaltsames rund um den spanischen Kulturkreis, Romantischer Verlag, Bonn, 2003.
- Millet Vińes C., La cultura en la Espańa contemporanea, Edelsa, Madrid, 1986.
- Zespół Time-Life Books, Kraje i ludzie.Hiszpania, PWN, Warszawa, 1991.
- Drewno A., Jakubowska Z., Szmidt R., Casas Marrodan C., Hiszpania Północna, Przewodnik Wiedzy i Życia, Hachette Livre Polska, Warszawa, 2008.
- Lisocka B. ( tłum.), Ameryka Południowa, National Geographic, G+JRBA, Warszawa, 2009.
- Jean-Paul Duviols, Jacinto Soriano,”Dictionnaire culturel Esapgne”, „Ellipses”, Paris, 2006.
- Red.naukowa. M.F.Gawrycki, “Dzieje kultury latynoamerykańskiej”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009.
Inne opracowania:
Filmy na temat Hiszpani i krajów obszaru hiszpańskojęzycznego:
- Wyd.Wprost, Hiszpania Południowa.Hiszpania Północna;DVD
- W.Cejrowski, „Boso przez świat. Hiszpania i Portugalia”, TVP, TVP2, DVD
10. Diccionario de la lengua Espanola RAE i Diccionario panhispanico de dudas- Oficjlana strona WEB Real Academia Espanola: www.rae.es
Inne:
9. Prasa hiszpańskojęzyczna: EL PAIS, EL MUNDO, LA VANGUARDIA.
10. Filmy hiszpańskich reżyserów (Almodóvar, Trueba, Saura i in.) oraz ekranizacje dzieł literatury hiszpańskojęzycznej. (“Don Quijote, El amor en los tiempos de colera, La Colmena):
- M.Newell, „El amor en los tiempos de colera”, DVD
- Almodovar P., Tajones lejanos DVD
- Trueba F., Belle époque;DVD
- Almenabar F., Mar adentro., DVD
Filmy na temat Hiszpani i krajów obszaru hiszpańskojęzycznego:
- Wyd.Wprost, Hiszpania Południowa.Hiszpania Północna;DVD
- W.Cejrowski, „Boso przez świat. Hiszpania i Portugalia”, TVP, TVP2, DVD
11. Miguel de Cervantes Don Quijote de la Mancha, p.I i II (fragmentos); Jorge Luis Borges Aleph (fragmentos)
W cyklu 2021/22L:
na poziom A1/A2 na poziom B1 Literatura: Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2022/23L:
na poziom A1/A2 na poziom B1 Literatura: Literatura dodatkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021/22L:
link do zespołu na Teamsie: |
W cyklu 2022/23L:
link do zespołu na Teamsie: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: