Drugi język romański (j. hiszpański) 2513-s2ROM1L-DJRH
Grupa A1
Nauka języka hiszpańskiego od podstaw mająca na celu rozwijanie wszystkich kompetencji językowych i komunikacyjnych.
Grupa średniozaawansowana (A2-B1)
Celem modułu w I semestrze jest dążenie do osiągnięcia przez studenta poziomu B1: student rozumie istotne elementy wypowiedzi pod warunkiem, że rozmówca posługuje się językiem jasnym, standardowym, a rozmowa dotyczy tematów życia codziennego, pracy, formacji, czasu wolnego itp. Student potrafi porozumieć się w większości sytuacji komunikacyjnych przebywając w krajach frankofońskich. Wypowiedzi są jasne, spójne na tematy życia codziennego i zainteresowania. Student opisuje wydarzenia, doświadczenia, marzenia i plany, argumentuje podając powody wyjaśniając przyczyny.
W cyklu 2021/22L:
Celem modułu w I semestrze jest dążenie do osiągnięcia przez studenta poziomu A1/A2/B1 (w zależności od grupy) wg ESOKJ: student rozumie istotne elementy wypowiedzi pod warunkiem, że rozmówca posługuje się językiem jasnym, standardowym, a rozmowa dotyczy tematów życia codziennego, pracy, formacji, czasu wolnego itp. Student potrafi porozumieć się w większości sytuacji komunikacyjnych przebywając w krajach frankofońskich. Wypowiedzi są jasne, spójne na tematy życia codziennego i zainteresowania. Student opisuje wydarzenia, doświadczenia, marzenia i plany, argumentuje podając powody wyjaśniając przyczyny. |
W cyklu 2022/23L:
Celem modułu w I semestrze jest dążenie do osiągnięcia przez studenta poziomu A1/A2/B1 (w zależności od grupy) wg ESOKJ: student rozumie istotne elementy wypowiedzi pod warunkiem, że rozmówca posługuje się językiem jasnym, standardowym, a rozmowa dotyczy tematów życia codziennego, pracy, formacji, czasu wolnego itp. Student potrafi porozumieć się w większości sytuacji komunikacyjnych przebywając w krajach frankofońskich. Wypowiedzi są jasne, spójne na tematy życia codziennego i zainteresowania. Student opisuje wydarzenia, doświadczenia, marzenia i plany, argumentuje podając powody wyjaśniając przyczyny. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
- drama
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- klasyczna metoda problemowa
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2021/22L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
ZAJĘCIA W FORMIE STACJONARNEJ
a. Aktywne uczestnictwo
b. Przygotowanie do zajęć (odrobiona praca domowa w formie prac pisemnych/ tłumaczenia zdań/ wypowiedzi ustnej)
c. Zaliczenie sprawdzianów z każdego rozdziału. Każda praca kontrolna musi być zaliczona. Student, który nie pisał testu z powodu nieobecności, pisze go na pierwszym dyżurze po nieobecności
d. Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach
e. Zaliczenie końcowego egzaminu w formie pisemnej i ustnej.
Skala ocen:
Skala ocen:
0-59% ocena niedostateczna
60-74% ocena dostateczne
75%-89% ocena dobra
90%-100% ocena bardzo dobra
Literatura
Grupa A1:
Literatura postawowa:
Diz, T., Infante, J., Vázquez, S. 2018. Arriba 1. Warszawa: Editnos.
Literatura dodatkowa:
Nieto-Kuczyńska D., Nieto-Rasiński D. 2012. Arcoiris 1. Wrocław: Przystanek Edu.
Spychała-Wawrzyniak, M., Pascual López, X. 2019 Descubre 1, 2. Poznań: Draco.
Kraków: Draco, 2019.Gonzales Hermoso A., Romero Dueñas C. Competencia gramatical en uso A1 i A2, Madrid: Edelsa, 2008.
María de los Ángeles Palomino, Gramática en diálogo A1-A2, 2007, ELE en Clave.
María de los Ángeles Palomino, Dual pretextos para hablar, Madrid 1998, EDELSA.
Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario1. Madrid: SGEL.
M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 1, 2", Kraków: Preston Publishing, 2014.
M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, słownictwo", Kraków: Preston Publishing, 2019.
Ernesto Martín Peris, Neus Sans Baulenas, Gente 1 A1-A2, Barcelona: Difusión, 2004.
Grupa średniozaawansowana (A2-B1)
Literatura podstawowa:
Diz, T. Infante, J. Vázquez, S. 2018. Arriba 2. Warszawa: Editnos.
Literatura dodatkowa:
Spychała-Wawrzyniak, M., Pascual López, X., Dudziak-Szukała, A. 2020. Descubre 3. Poznań: Draco.
Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa.
Lopez Josefina, Viva el vocabulario, Madrid: En clave, 2007.
Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa.
González Hermoso A., Competencia gramatical en uso B1, Madrid: Edelsa, 2011.
Luis Aragones, Ramón Palencia, Gramática de uso del español, teoría y práctica A1-B2, Madrid: Ediciones SM, 2010.
Vicente Bellver Roses, Ma del Carmen San Andrés Monjas, Viva el vocabulario, Madrid: En clave ELE, 2009.
Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario 2. Madrid: SGEL.
M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa.
González A., Romero C., Conversar es fácil, Edelsa
López Llebot, Maria Rosa 2000. Juguemos. Madrid: Edinumen.
Filak, Magdalena, Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 3, Kraków: Preston Publishing, 2013-2014.
Wawrykowicz, Anna, Español sin problemas, Poznań: Wargas, 2009.
Cybulska-Janczew, Małgorzata, Fabjańska-Potapczuk, Izabela, Słownictwo hiszpańskie w ćwiczeniach, Warszawa: PWN, 2014.
María José Martínez, Daniel Sánchez, María Pilar Soria, Las claves del nuevo DELE B1, Madrid: Difusión,
Mónica García-Viño Sánchez, Preparación al diploma de español B1, Madrid: Edelsa, 2013.
Na poziomie A2/B1
Literatura podstawowa:
Spychała-Wawrzyniak, Małgorzata, Pascual López Xavier, Dudziak-Szukała, Agnieszka, Kaźmierczak Arleta, García González José Carlos, Descubre, curso de español B1, podręcznik i zeszyt ćwiczeń, Draco, Kraków 2019.
Literatura dodatkowa:
Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa.
Wydawnictwo Europa.
Bartkowiak E., Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros, Poznań 2006.
Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa.
Claves del nuevo DELE B1, María José Martinez, Daniel Sánchez, Difusión, 2015.
Preparación al Diploma de Español B1, Mónica García-Viñó Sánchez, Madrid: Edelsa, 2013.
Marco común europeo B1, Lidia Lozano, Nuria Vaquero, Madrid: en Clave ELE, 2005.
Destino DELE B1, Cristina M. Alegre Palazón, Leonor Quarello Demarcos,
Arcoíris 2, Dorota Nieto-Kuczyńska, Wrocław: Przystanek EDU, 2013.
Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów).
Literatura podstawowa:
Spychała-Wawrzyniak, Małgorzata, Pascual López Xavier, Dudziak-Szukała, Agnieszka, Kaźmierczak Arleta, García González José Carlos, Descubre, curso de español B1, podręcznik i zeszyt ćwiczeń, Draco, Kraków 2019.
Literatura dodatkowa:
Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa.
Wydawnictwo Europa.
Bartkowiak E., Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros, Poznań 2006.
Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa.
Claves del nuevo DELE B1, María José Martinez, Daniel Sánchez, Difusión, 2015.
Preparación al Diploma de Español B1, Mónica García-Viñó Sánchez, Madrid: Edelsa, 2013.
Marco común europeo B1, Lidia Lozano, Nuria Vaquero, Madrid: en Clave ELE, 2005.
Destino DELE B1, Cristina M. Alegre Palazón, Leonor Quarello Demarcos,
Arcoíris 2, Dorota Nieto-Kuczyńska, Wrocław: Przystanek EDU, 2013.
Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów).
W cyklu 2021/22L:
na poziom A1/A2 na poziom B1 Literatura: Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2022/23L:
na poziom A1/A2 na poziom B1 Literatura: Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2023/24L:
na poziom A1/A2 na poziom B1 Literatura: Literatura dodatkowa: Na poziomie A2/B1 Literatura dodatkowa: Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów). Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa: Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów). |
W cyklu 2024/25L:
na poziom A1/A2 na poziom B1 Literatura: Literatura dodatkowa: Na poziomie A2/B1 Literatura dodatkowa: Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów). Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa: Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów). |
Uwagi
W cyklu 2021/22L:
link do zespołu na Teamsie: |
W cyklu 2022/23L:
link do zespołu na Teamsie: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: