Dydaktyka języka francuskiego
2513-s2ROM1L-DJF-L
Na zajęciach tworzone będą materiały dydaktyczne gotowe do użycia na lekcji j.francuskiego.
Całkowity nakład pracy studenta
Łączny nakład pracy w semestrze: 2 ECTS
1. Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela : 1,2 ECTS
zajęcia w laboratorium językowym i pozostałe godziny kontaktowe z prowadzącym - konsultacje osobiste, internetowe, współpraca z nauczycielem na platformie MOODLE/archiwizacja zadań etc.
2. Praca własna studenta : 0,8 ECTS
zapoznanie się z literaturą przedmiotu, przygotowanie do zajęć oraz wykonanie zadań i projektu koniecznych do uzyskania końcowego zaliczenia przedmiotu
Efekty uczenia się - wiedza
K_W01, K_W02, K_W03, K_W04,
K_W05, K_W06, K_W07, K_W08,
K_W09, K_W10, K_W11, K_W12,
K_W13
Student ma pogłębioną wiedzę, w zakresie
wybranej specjalizacji i specjalności, o
języku francuskim (w tym również
specjalistycznym),
o literaturze i kulturze oraz o zastosowaniu
zdobytych informacji w pracy badawczej
i zawodowej
Efekty uczenia się - umiejętności
K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05,
K_U06, K_U07, K_U08, K_U09, K_U10,
K_U11, K_U12, K_U13, K_U14, K_U15
Student potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę i kompetencje w różnorodnych
sytuacjach komunikacyjnych,
w działalności badawczej i zawodowej.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K_K01, K_K02, K_K03, K_K04, K_K05,
K_K06, K_K07, K_K08
Student, dzięki umiejętności krytycznej
oceny zdobytej wiedzy, ma zdolność
podejmowania działań na rzecz interesu
publicznego oraz identyfikuje i rozwiązuje
problemy prawne i etyczne związane z jego
aktywnością zawodową
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- opis
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- tekst programowany
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- giełda pomysłów
- referatu
- projektu
- laboratoryjna
- studium przypadku
- panelowa
- sytuacyjna
- punktowana
- biograficzna
Wymagania wstępne
zaliczony poprzedni semestr
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2021/22L: |
Kryteria oceniania
Sposoby ewaluacji :
- Obecność na zajęciach
- Aktywność na zajęciach
- Wykonanie zadań domowych
- Przygotowanie do zajęć
- Przygotowanie konspektów lekcji
Literatura
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003
Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009
Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002
Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201
Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019
Les TIC, des outils pour la classe, CLE International
Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003
Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun, CLE International, 2005
Uwagi
W cyklu 2021/22L:
Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online.
|
W cyklu 2022/23L:
Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online.
|
W cyklu 2023/24L:
Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online.
|
W cyklu 2024/25L:
Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: