Drugi język romański (hiszpański) 2513-s1ROM3Z-DJRH
Typ zajęć: ćwiczenia praktyczne (praktyczna nauka języka dla osób ze znajomością języka)
Celem tych zajęć jest doskonalenie znajomości języka. Pod uwagę brane jest równomierne poszerzanie różnych obszarów kompetencyjnych (językowych i komunikacyjnych) studenta. Praca w oparciu o podręcznik Arcoiris 1 oraz materiały uzupełniające (podręczniki gramatyczne,leksykalne do wypowiedzi ustnej i pisemnej, piosenki hiszpańskie, artykuły prasowe, zajęcia ludyczne, dodatkowe nagrania audio i video). Szczególny nacisk jest położony na osiągnięcie biegłości w mówieniu.
1. Pronombres interrogativos-repaso.
2. Verbos regulares e irregulares (Presente de indicativo) –repaso
3. Mis aficiones
4. Viajes: vocanulario relacionado con el turismo, el tempo atmosférico, invitaciones, estructura: Ir a + infinitivo
5. Invitaciones
6. Pretérito Perfecto Compuesto: verbos regulares e irregulares;
7. En el médico: La salud y las enfermedades
8. Pretérito indefinido: verbos regulares e irregulares, hablar de los hechos Pasado, biografías
W cyklu 2022/23Z:
Już od pierwszych lekcji bierze się pod uwagę równomierne poszerzanie różnych obszarów kompetencyjnych (rozumienie tekstu słuchanego i czytanego, gramatyka praktyczna, leksyka oraz wypowiedź pisemna i ustna) studenta. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- tekst programowany
Metody dydaktyczne poszukujące
- okrągłego stołu
- giełda pomysłów
- sytuacyjna
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
-pozytywne zaliczenie cząstkowych kolokwiów gramatyczno-leksykalnych oraz wypowiedzi ustnej
-pozytywna ocena z zaliczenia końcowego
-obecność na zajęciach
-aktywność na zajęciach
-prace pisemne oraz ustne
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Nieto D., Arcoiris I,II, Wrocław: Przystanek Edu.
Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario 2. Madrid: SGEL.
Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa.
Martín Peris E., Baulenas Sans N. 2004. Gente 2. Barcelona: Difusión.
Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa.
Literatura dodatkowa:
M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa.González Hermoso A., Gramática del espaňol lengua extranjera, Edelsa, Madrid 2011
González A., Romero C., Conversar es fácil, Edelsa
Hermoso A.G., Sanchez Alfaro A. 1994. 270 ejercicios gramaticales. Nivel 1. Madrid: Edelsa.
Palomino, María Ángeles 1998. Dual : pretextos para hablar, Madrid: ELE.
López Llebot, Maria Rosa 2000. Juguemos. Madrid: Edinumen.
Wawrykowicz, Anna 2001. Gramatyka funkcjonalna z ćwiczeniami. Wrocław: Wydawnictwo Europa.
González Hermoso, Alfredo. 2011. Conjugar verbos de España y de América. Madrid: Edelsa.
Wawrykowicz, Anna 2005. El Mundo hispano; repetytorium gramatyczno-leksykalne. Wrocław: Wydawnictwo Europa.
Bartkowiak, Ewa 2011. Español: repetytorium leksykalne. Poznań: Wagros.
W cyklu 2022/23Z:
Nieto D., Arcoiris I,II, Wrocław: Przystanek Edu. M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa.González Hermoso A., Gramática del espaňol lengua extranjera, Edelsa, Madrid 2011 Hermoso A.G., Sanchez Alfaro A. 1994. 270 ejercicios gramaticales. Nivel 1. Madrid: Edelsa. |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Link do zajęć online 2020/2021 ZAJĘCIA W FORMIE STACJONARNEJ ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Skala ocen: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: