Drugi język romański (hiszpański) 2513-s1ROM3Z-DJRH
Typ zajęć: ćwiczenia praktyczne (praktyczna nauka języka dla osób ze znajomością języka)
Celem tych zajęć jest doskonalenie znajomości języka. Pod uwagę brane jest równomierne poszerzanie różnych obszarów kompetencyjnych (językowych i komunikacyjnych) studenta. Praca w oparciu o podręcznik Arcoiris 1 oraz materiały uzupełniające (podręczniki gramatyczne,leksykalne do wypowiedzi ustnej i pisemnej, piosenki hiszpańskie, artykuły prasowe, zajęcia ludyczne, dodatkowe nagrania audio i video). Szczególny nacisk jest położony na osiągnięcie biegłości w mówieniu.
1. Pronombres interrogativos-repaso.
2. Verbos regulares e irregulares (Presente de indicativo) –repaso
3. Mis aficiones
4. Viajes: vocanulario relacionado con el turismo, el tempo atmosférico, invitaciones, estructura: Ir a + infinitivo
5. Invitaciones
6. Pretérito Perfecto Compuesto: verbos regulares e irregulares;
7. En el médico: La salud y las enfermedades
8. Pretérito indefinido: verbos regulares e irregulares, hablar de los hechos Pasado, biografías
W cyklu 2022/23Z:
Już od pierwszych lekcji bierze się pod uwagę równomierne poszerzanie różnych obszarów kompetencyjnych (rozumienie tekstu słuchanego i czytanego, gramatyka praktyczna, leksyka oraz wypowiedź pisemna i ustna) studenta. |
W cyklu 2023/24Z:
Już od pierwszych lekcji bierze się pod uwagę równomierne poszerzanie różnych obszarów kompetencyjnych (rozumienie tekstu słuchanego i czytanego, gramatyka praktyczna, leksyka oraz wypowiedź pisemna i ustna) studenta na poziomie A1+, A2. |
W cyklu 2024/25Z:
Już od pierwszych lekcji bierze się pod uwagę równomierne poszerzanie różnych obszarów kompetencyjnych (rozumienie tekstu słuchanego i czytanego, gramatyka praktyczna, leksyka oraz wypowiedź pisemna i ustna) studenta na poziomie A1+, A2. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- tekst programowany
Metody dydaktyczne poszukujące
- okrągłego stołu
- giełda pomysłów
- sytuacyjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody integracyjne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
ZAJĘCIA W FORMIE STACJONARNEJ
a. Aktywne uczestnictwo
b. Przygotowanie do zajęć (odrobiona praca domowa w formie prac pisemnych/ tłumaczenia zdań/ wypowiedzi ustnej)
c. Zaliczenie sprawdzianów z każdego rozdziału. Każda praca kontrolna musi być zaliczona. Student, który nie pisał testu z powodu nieobecności, pisze go na pierwszym dyżurze po nieobecności
d. Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach
e. Zaliczenie końcowego egzaminu w formie pisemnej i ustnej.
ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ
Zajęcia będą prowadzone
- w 50% w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów.
- w 50% w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams.
Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. Po zaliczeniu zajęć, przystąpienie do egzaminu w formie tradycyjnej, stacjonarnej.
Skala ocen:
0-59% ocena niedostateczna
60-79% ocena dostateczne
80%-89% ocena dobra
90%-100% ocena bardzo dobra
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Nieto D., Arcoiris I,II, Wrocław: Przystanek Edu.
Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario 2. Madrid: SGEL.
Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa.
Martín Peris E., Baulenas Sans N. 2004. Gente 2. Barcelona: Difusión.
Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa.
Literatura dodatkowa:
M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa.González Hermoso A., Gramática del espaňol lengua extranjera, Edelsa, Madrid 2011
González A., Romero C., Conversar es fácil, Edelsa
Hermoso A.G., Sanchez Alfaro A. 1994. 270 ejercicios gramaticales. Nivel 1. Madrid: Edelsa.
Palomino, María Ángeles 1998. Dual : pretextos para hablar, Madrid: ELE.
López Llebot, Maria Rosa 2000. Juguemos. Madrid: Edinumen.
Wawrykowicz, Anna 2001. Gramatyka funkcjonalna z ćwiczeniami. Wrocław: Wydawnictwo Europa.
González Hermoso, Alfredo. 2011. Conjugar verbos de España y de América. Madrid: Edelsa.
Wawrykowicz, Anna 2005. El Mundo hispano; repetytorium gramatyczno-leksykalne. Wrocław: Wydawnictwo Europa.
Bartkowiak, Ewa 2011. Español: repetytorium leksykalne. Poznań: Wagros.
W cyklu 2022/23Z:
Nieto D., Arcoiris I,II, Wrocław: Przystanek Edu. M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa.González Hermoso A., Gramática del espaňol lengua extranjera, Edelsa, Madrid 2011 Hermoso A.G., Sanchez Alfaro A. 1994. 270 ejercicios gramaticales. Nivel 1. Madrid: Edelsa. |
W cyklu 2023/24Z:
Nieto D., Arcoiris I,II, Wrocław: Przystanek Edu. M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa.González Hermoso A., Gramática del espaňol lengua extranjera, Edelsa, Madrid 2011 Hermoso A.G., Sanchez Alfaro A. 1994. 270 ejercicios gramaticales. Nivel 1. Madrid: Edelsa. |
W cyklu 2024/25Z:
Nieto D., Arcoiris I,II, Wrocław: Przystanek Edu. M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa.González Hermoso A., Gramática del espaňol lengua extranjera, Edelsa, Madrid 2011 Hermoso A.G., Sanchez Alfaro A. 1994. 270 ejercicios gramaticales. Nivel 1. Madrid: Edelsa. |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Link do zajęć online 2020/2021 ZAJĘCIA W FORMIE STACJONARNEJ ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Skala ocen: |
W cyklu 2023/24Z:
ZAJĘCIA W FORMIE STACJONARNEJ ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Skala ocen: |
W cyklu 2024/25Z:
ZAJĘCIA W FORMIE STACJONARNEJ ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Skala ocen: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: