Gramatyka praktyczna 2513-s1ROM1L-GP
Przedmiot Gramatyka praktyczna skierowany jest do studentów rozpoczynających naukę języka francuskiego od podstaw lub studentów kontynuujących naukę na poziomie średniozaawansowanym obejmuje 30 godzin zajęć w drugim semestrze pierwszego roku. Zajęcia mają umożliwić studentowi opanowanie przede wszystkim działań językowych dotyczących recepcji i produkcji ustnych składających się na zdolność komunikowania w języku francuskim odpowiadającą poziomowi biegłości A2 według ESOKJ, dla grup początkujących, poziomu B1 dla grupy kontynuującej.
W cyklu 2024/25L:
patrz opis nadrzędny przedmiotu |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- obserwacji
- projektu
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody ewaluacyjne
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody integracyjne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Postępy studenta/studentki w zakresie osiągania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych są sumarycznie oceniane w sposób ciągły na podstawie:
- aktywnego uczestnictwa w zajęciach: K_W01, K_W02, K_U16, K_U20, K_K01
- testów oraz kolokwiów: K_W01, K_W02, K_U16, K_U20, K_K01
- projektów: K_W01, K_W02, K_U16, K_K01
- prezentacji i wypowiedzi ustnych: K_W01, K_W02, K_U16, K_K01
Semestr nauki kończy się zaliczeniem z oceną, na którą składają się wymienione powyżej kryteria.
Kryteria oceniania:
Kryteria oceny
od 60% - dostateczna
od 70% - dostateczna +
od 75% - dobra
od 85% - dobra +
od 90% - bardzo dobra;
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Grupa początkująca:
1. Akyüz A., Bazelle-Shahmaei B., Bonenfant J., Exercices d`oral en contexte niveau debutant, Hachette FLE, 2001
2. Laurens V., Guimbretière E., Focus - Paroles en situation A1-B2, Hachette FLE, 2015
Grupa kontynuująca:
1. Akyüz A., Bazelle-Shahmaei B., Bonenfant J.,Exercices d`oral en contexte niveau intermédiare, Hachette FLE, 2002
2. Laurens V., Guimbretière E., Focus - Paroles en situation A1-B2, Hachette FLE, 2015
W cyklu 2024/25L:
patrz opis nadrzędny przedmiotu |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: