Dydaktyka języka angielskiego 2510-f2ENG2W-DJA
Content
- effective teaching of foreign languages (an overview)
- linguistic communication: knowledge, skill and discourse
- 12 psychological principles of effective education (incl. emotions, motivation and memory and learning strategies) (optional)
- the role of autonomy in learning and language learning strategies, flipped classroom
- specific individual differences in learning and teaching a foreign language and success in language learning (multilingual student and his place in Polish schools, gifted students, students with disabilities)
- Content and Language Integrated Learning
- project work and problem-solving activities
- ICT resources
- assessment
- CPD: continuous professional development
W cyklu 2022/23Z:
see above |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- klasyczna metoda problemowa
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Assessment of materials prepared by the students and exam U1, W1
Observation of class-work and presentations of practical tasks K2, K3, U4, U2
Assessment criteria:
practical tasks (50 %)
theory: exam (50%)
60%-71% = 3.
72%-76% = 3+
77%-84% = 4.
85%-90% = 4+
91%-100% = 5
In order to pass the course a student has to attend the classes regularly apart from fulfilling the requirements presented above. In case of missing classes a student is obliged to excuse their absence immediately.
Praktyki zawodowe
One hundred and twenty hour teaching practice is required by the end of the studies; preferably, it should be completed before this semester; see it USOS description in Praktyki pedagogiczne 2500-s2NA2-PP
Literatura
Amara N. and H. Benbouali. 2015. Errors Correction in Foreign Language Teaching. Conference Paper. www.researchgate.net/public
Dakowska, M. 2001. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, Warszawa. (selected chapters)
Klein, D. and M. Ware. 2003. 'E-learning: new opportunities in continuing professional development' in Learned Publishing' 16, 34–46.
Tran, T. H. 2012. Second Language Assessment for Classroom Teachers.Paper presented at MIDTESOL 2012, Ames, Iowa
Selected articles from Języki obce w szkole.
Selected publications by Ośrodek Rozwoju Edukacji
Optional reading
Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak, 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć, Sopot 2015.
W cyklu 2022/23Z:
see above |
Uwagi
W cyklu 2021/22Z:
Click on "Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji" for additional notes about the 2020/2021 cycle. |
W cyklu 2022/23Z:
Course materials are available on |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: