English for academic purposes 2510-f2ENG2S-EFAP
Practical English - Writing in the second year of the second cycle programme aims to provide students with knowledge and skills necessary to write a master's thesis. In order to do so, in the winter semester the classes focus on gaining and developing the knowledge, skills and competencies listed in the content of the course. In the summer semester, the classes focus on practising and implementing these skills and competencies in the work on students’ MA texts.
Content distribution:
− developing and revising skills connected with academic writing - working on clarity, coherence, style, logical and grammatical correctness, and using vocabulary suitable to the academic register
- developing and revising skills connected with academic writing - working on clarity, coherence, style, logical and grammatical correctness, and using vocabulary suitable to the academic register
- practicing the use of punctuation (especially with advanced linking devices) and academic register
- practicing skills in summarizing and paraphrasing academic texts
- individual consultation based on regularly submitted excerpts of the MA thesis
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody integracyjne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
− periodic quizzes (W1, U1, U2)
− writing assignments (W1, W2, U1, U2, U3)
− participation in class activities, recorded in an assessment log (U4,U5, K1)
- in-class tasks (2 * 10% = 20%),
- Moodle tasks (10 tasks * 3% = 30%),
- MA excerpts (2 * 25% = 50%, penalties for late submissions).
Assessment criteria:
fail – 0-59%
satisfactory – 60-69%
satisfactory plus – 70-75%
good – 76-85%
good plus – 86-90%
very good – 91-100%
Literatura
Asplin, W., Monica F. Jacobe and Alan S. Kennedy. 2015. Final Draft Level 4. Cambridge: Cambridge University Press.
de Chazal E. and Moore J. 2013. Oxford EAP. A Course in English for Academic Purposes. Oxford: Oxford University Press.
MA Stylesheet of the Department of English, NCU.
Mcpherson, R. 2012. English for Academic Purposes. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Materials developed by the teachers, made available on the course Moodle Platform.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: