Dydaktyka języka angielskiego 2510-f2ENG1W-DJA
content distribution
- Teacher competencies D.1/E.1.W4.
- Learner's language competencies and key competences; CEFR. D.1/E.1.W2
- Analysis of the place of English in school curricula D.1/E.1.W1.
- Core curriculum, key competencies, teaching aims and activities D.1/E.1.U1.
- Core curriculum comparison D.1/E.1.W2.
- Syllabus design, analysis and comparison. D.1/E.1.W3
- Scheme of work analysis D.1/E.1.U2.
- Language teaching approaches and methods, mainstream and innovative D.1/E.1.W9, D.1/E.1.W5.
- Course book analysis. Teaching aids. D.1/E.1.W8
- Learner proficiency diagnosis D.1/E.1.U11
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- studium przypadku
- klasyczna metoda problemowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
In-class tests including the final test U1, W1
Observation of class-work and presentations of practical tasks K2, K3, U4, U2
Self-assessment and peer-assessment K1, U3
Assessment criteria:
practical test (50 %)
test on theory (50%)
60%-71% = 3.
72%-76% = 3+
77%-84% = 4.
85%-90% = 4+
91%-100% = 5
In order to pass the course a student has to attend the classes regularly apart from fulfilling the requirements presented above. In case of missing classes a student is obliged to excuse their absence immediately.
Praktyki zawodowe
See the description of school-based teaching practice.
Literatura
Required reading (selected sections):
Brown, Douglas, H. 1994. Principles of Language Learning and Teaching. New Jersey: Prentice Hall.
Brown, Douglas, H. 1994. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. New Jersey: Prentice Hall.
Harmer, Jeremy. 1991. The Practice of English Language Teaching. Londyn, Nowy Jork: Longman.
Komorowska, Hanna. 2002. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Richards, J., Rodgers, T. 1999. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge Language Teaching Library.
Scrivener, J. 2012. Classroom Management Techniques. Cambridge University Press.
Scrivener, J. 2005. Learning Teaching: A guidebook for English language teachers. Macmillan.
W cyklu 2021/22Z:
See part A |
W cyklu 2022/23Z:
Required reading (selected sections): |
Uwagi
W cyklu 2021/22Z:
If the class is conducted remotely, remote teaching and testing methods, available through the Moodle platform and MSTeams will be used. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: