Etyka i komunikacja w pracy redaktora 2506-s2POL1Z-EKPR-E
Celem warsztatów jest zapoznanie studentów ze standardami etycznymi, moralnymi, socjologicznymi i psychologicznymi pojawiającymi się w pracy zawodowej redaktora, wydawcy i korektora oraz wskazanie ich zastosowań w konkretnych sytuacjach zawodowych. Zajęcia mają charakter ćwiczeniowy i są realizowane w formie warsztatów wykorzystujących metody aktywizujące uczestników (pokazy, analizy przypadków, testy typu papier-ołówek, gry dydaktyczne, autoprezentacje, symulacje, dyskusje grupowe). Wiedza i umiejętności zdobyte podczas zajęć pomogą studentom w przyszłym rozwiązywaniu problemów zawodowych, z którymi się zetkną. Wykonywane ćwiczenia doskonalą również umiejętności w zakresie pracy zespołowej oraz wskazują korzyści płynące z tego typu pracy. Dostarczają także narzędzi potrzebnych do oceny ryzyka zawodowego, walki ze stresem i tzw. wypaleniem zawodowym.
W cyklu 2021/22L:
Celem warsztatów jest zapoznanie studentów ze standardami etycznymi, moralnymi, socjologicznymi i psychologicznymi pojawiającymi się w pracy zawodowej redaktora, wydawcy i korektora oraz wskazanie ich zastosowań w konkretnych sytuacjach zawodowych. Zajęcia mają charakter ćwiczeniowy i są realizowane w formie warsztatów wykorzystujących metody aktywizujące uczestników (pokazy, analizy przypadków, testy typu papier-ołówek, gry dydaktyczne, autoprezentacje, symulacje, dyskusje grupowe). Wiedza i umiejętności zdobyte podczas zajęć pomogą studentom w przyszłym rozwiązywaniu problemów zawodowych, z którymi się zetkną. Wykonywane ćwiczenia doskonalą również umiejętności w zakresie pracy zespołowej oraz wskazują korzyści płynące z tego typu pracy. Dostarczają także narzędzi potrzebnych do oceny ryzyka zawodowego, walki ze stresem i tzw. wypaleniem zawodowym. Zajęcia będą odbywały się w czasie rzeczywistym na platformie Microsoft Teams. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- giełda pomysłów
- studium przypadku
- obserwacji
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy
- gry i symulacje
- metody integracyjne
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Ocena ciągła pracy studenta w czasie zajęć, świadcząca o zrozumieniu problematyki wprowadzonej na warsztatach oraz o zdobytych podczas zajęć umiejętnościach interpersonalnych (KW12, KW04, K U15, K K11, KK 07, KK 08).
2. Wykonywanie ćwiczeń praktycznych podczas warsztatów, sprawdzających stopień znajomości oraz umiejętności z zakresu problematyki zajęć (K W12, K U05, K U10, K U15, K U11, K K11, K K08, K K07).
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura obowiązkowa
Davis M. et al., Jak usprawnić komunikatywność?, Gliwice 2007.
Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Toruń 2010.
Komunikacja niewerbalna: zasady i zastosowania, red. Z. Nęcki, Warszawa 2007.
McKay M. et al., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2004.
Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, red. J. Stewart, Warszawa 2005.
Mysłek W., Etyka zawodowa: uwarunkowania, konteksty, zastosowania, Olsztyn 2010.
Wołk Z., Kultura pracy, etyka i kariera zawodowa, Radom 2009.
Żołnierczyk D., Jak przeciwdziałać negatywnym skutkom stresu w pracy?, „Bezpieczeństwo Pracy” 2004, nr 6.
Literatura zalecana
Belbin M., Twoja rola w zespole, Gdańsk 2003.
Człowiek i społeczeństwo w dobie przemian, red. A. Wołk, Warszawa 2005.
Fisher R., Ury W., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, Warszawa 2007.
Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003.
Kietliński K., Reyes V. M., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Kraków 2005.
Pease A., Mowa ciała. Jak odczytywać myśli innych ludzi z ich gestów, Kielce 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: