Copywriting 2506-s2POL1Z-COP-C
Warsztaty poświęcone są problematyce tworzenia kampanii reklamowej i udziału w nim copywritera.
W czasie ich trwania:
- są przedstawiane definicje takich terminów jak: agencja reklamowa, dom medialny, brief, ATL, BTL, outdoor, FMCG, copywriter, art. director, account executive, produkt, firma, marka itd.
- są prezentowane etapy projektowania reklamy (stworzenie świadomości produktu, firmy, marki, wzbudzenie zainteresowania, następnie pożądania i na końcu wywołania oczekiwanej reakcji)
- są wprowadzane ćwiczenia dla copywritera na poszczególnych etapach całego procesu tworzenia kampanii reklamowej (brief klienta, prace przygotowawcze, koncepcyjne, analityczno- krytyczne, prezentacja własnych pomysłów).
- jest omawiane i dyskutowane stosowanie różnych technik stosowanych przez copywriterów zarówno na materiale dostępnym na rynku, jak i własnych stworzonych przez studentów projektach
Warsztaty mają charakter praktyczny. Forma prezentacji oraz wykładu dotycząca reklamy czy marketingu stanowi jedynie wprowadzenie do tematyki związanej z charakterem pracy copywritera.
Materiały do zajęć, jak również ćwiczenia kontrolne, zadania są umieszczone na platformie moodle. Z jej wykorzystaniem zostanie także przeprowadzone 20% zajęć.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
- Ocena ciągła (aktywność oraz bieżące przygotowanie do zajęć)
- Fora internetowe na platformie moodle
- Zadania e-lerningowe (ćwiczenia przygotowujące do zadań copywritera)
- Zadanie semestralne (projekt tekstów do kampanii reklamowej)
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Fragmenty opracowań:
1.J. T. Russel, W. R. Lane, (2000). Reklama wg Ottona Klepnera, Felberg SJA.
2. Leslie de Chernatony, (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańsk: GWP.
3. Bralczyk, J. (2004). Język na sprzedaż, Gdańsk: GWP.
4. Barry, P. (2010). Pomysł w reklamie. Idee strategie i kampanie. Warszawa: PWN.
5. Burtenshaw, K, Mahon, N., Barfoot, C., (2010). Kreatywna reklama. Warszawa: PWN
6. Michalski. E. (2003), Marketing. Podręcznik Akademicki. Warszawa: PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: