Biblia i literatura 2506-s1POL1Z-BIL
Konwersatorium poświęcone poznawaniu gatunków literackich realizowanych w relacjach biblijnych oraz motywów i toposów biblijnych i ich recepcji w tradycji literackiej. Poznawanie historii i ewolucji gatunków literackich od najstarszych relacji jahwistycznych do Nowego Testamentu (np. psalm, przypowieść, hymn, pieśń). Objaśnianie genezy i funkcji literackich biblijnych toposów (np. vanitas). Omówienie literackiej alegoryki postaci biblijnych (np. Hioba).
W cyklu 2022/23Z:
Konwersatorium poświęcone poznawaniu gatunków literackich realizowanych w relacjach biblijnych oraz motywów i toposów biblijnych i ich recepcji w tradycji literackiej. Poznawanie historii i ewolucji gatunków literackich od najstarszych relacji jahwistycznych do Nowego Testamentu (np. psalm, przypowieść, hymn, pieśń). Objaśnianie genezy i funkcji literackich biblijnych toposów (np. vanitas). Omówienie literackiej alegoryki postaci biblijnych (np. Hioba). Możliwość nauczania zdalnego, synchronicznego (Teams) lub asynchronicznego (USOS Mail). |
W cyklu 2023/24Z:
Konwersatorium poświęcone poznawaniu gatunków literackich realizowanych w relacjach biblijnych oraz motywów i toposów biblijnych i ich recepcji w tradycji literackiej. Poznawanie historii i ewolucji gatunków literackich od najstarszych relacji jahwistycznych do Nowego Testamentu (np. psalm, przypowieść, hymn, pieśń). Objaśnianie genezy i funkcji literackich biblijnych toposów (np. vanitas). Omówienie literackiej alegoryki postaci biblijnych (np. Hioba). Możliwość nauczania zdalnego, synchronicznego (Teams) lub asynchronicznego (USOS Mail). |
W cyklu 2024/25Z:
Konwersatorium poświęcone poznawaniu gatunków literackich realizowanych w relacjach biblijnych oraz motywów i toposów biblijnych i ich recepcji w tradycji literackiej. Poznawanie historii i ewolucji gatunków literackich od najstarszych relacji jahwistycznych do Nowego Testamentu (np. psalm, przypowieść, hymn, pieśń). Objaśnianie genezy i funkcji literackich biblijnych toposów (np. vanitas). Omówienie literackiej alegoryki postaci biblijnych (np. Hioba). Możliwość nauczania zdalnego, synchronicznego (Teams) lub asynchronicznego (USOS Mail). |
W cyklu 2025/26Z:
Konwersatorium poświęcone poznawaniu gatunków literackich realizowanych w relacjach biblijnych oraz motywów i toposów biblijnych i ich recepcji w tradycji literackiej. Poznawanie historii i ewolucji gatunków literackich od najstarszych relacji jahwistycznych do Nowego Testamentu (np. psalm, przypowieść, hymn, pieśń). Objaśnianie genezy i funkcji literackich biblijnych toposów (np. vanitas). Omówienie literackiej alegoryki postaci biblijnych (np. Hioba). Możliwość nauczania zdalnego, synchronicznego (Teams) lub asynchronicznego (USOS Mail). |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena ciągła pracy w czasie zajęć. Weryfikacji podlegają: zrozumienie problematyki, stopień opanowania umiejętności ćwiczonych na zajęciach i poziom kompetencji społecznych - K_K01; K_K03; K_K07 oraz umiejętności - K_01; K_U02; K_U03; K_U06; K_U07; K_U11. W razie małej aktywności studentów prowadzący może wprowadzić ocenę z testu sprawdzającego wiedzę i umiejętności.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura:
W. J. Harrington, Klucz do Biblii, Warszawa 1984.
J. Kudasiewicz, Biblia, historia, nauka, Kraków 1986.
A. Läpple, Od Księgi Rodzaju do Ewangelii, Kraków 1983.
M. Lurker, Słownik obrazów i symboli biblijnych, Poznań 1986.
W cyklu 2022/23Z:
Literatura: |
W cyklu 2023/24Z:
Literatura: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura: |
W cyklu 2025/26Z:
Literatura: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: