Finansowanie działalności gospodarczej i kulturalnej
2502-s1LPC3Z-FDGK
Zajęcia o charakterze wykładu/konwersatorium prowadzone ze wspomaganiem prezentacją Power Point.
Zajęcia podzielone są na dwie części: teoretyczną - wykładową oraz konwersatoryjną z ewentualną możliwością aktywizowania słuchaczy w trakcie wykładu.
W czasie zajęć, podzielonych na część teoretyczną prowadzący przedstawia treści omawiające poszczególne treści programowe.
W części konwersatoryjnej prowadzący omawia ze słuchaczami problematykę przedstawioną w części teoretycznej z wykorzystaniem studiów przypadków i prostych zadań obliczeniowych.
Treści programowe.
1. Przypomnienie podstawowych pojęć ekonomicznych
2. Pojęcie źródeł finansowania
3. Charakterystyka poszczególnych źródeł finansowania i ich wpływ na finanse podmiotu gospodarczego
4. Finansowanie projektów ze środków UE (projektu UE)
a. Charakterystyka funduszy UE
b. Przygotowanie wniosku o dotację z funduszy UE
c. Kwalifikowalność projektów i wydatków
d. Finansowa realizacja projektu UE
e. Rachunkowość projektu UE
f. Sprawozdawczość projektu UE
Całkowity nakład pracy studenta
Student w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 2 punkty ECTS w następującym układzie:
1) uczestnictwo w zajęciach - 30 godzin (1,2 ECTS);
2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji (osobiście lub za pomocą platformy MOODLE) - 10 godzin (0,4 ECTS);
3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, opracowanie prac domowych oraz powtórzenie materiału przed zaliczeniem końcowym - 10 godzin (0,4 ECTS).
ŁĄCZNIE 50 godzin = 2 ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Po zakończeniu kursu student:
1)ma podstawową wiedzę o powstawaniu, funkcjonowaniu, zadaniach i celach działania instytucji związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej (tu m.in. w zależności od wybranej specjalizacji) K_W05;
2) ma podstawową wiedzę o ekonomiczno-prawnych podstawach działania przedsiębiorstw i instytucji związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej K_W06;
3) ma podstawową wiedzę dotyczącą zadań, procedur i dobrych praktyk stosowanych w instytucjach związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej (tu m.in. w zależności od wybranej specjalizacji) K_W07.
Efekty uczenia się - umiejętności
Po zakończeniu kursu student:
1) umie korzystać z różnego typu źródeł (w wersji tradycyjnej oraz elektronicznej) w celu wyszukiwania, selekcjonowania i użytkowania informacji K_U01;
2) potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) K_U03;
3) potrafi samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej K_U04;
4) posiada podstawowe umiejętności organizacyjne, które wykorzystuje w planowaniu i realizowaniu typowych projektów związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej K_U05;
5)potrafi sporządzić wniosek o przyznanie środków na realizację projektu profesjonalnego związanego z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej K_U09.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po zakończeniu kursu student:
1) potrafi pracować w zespole pełniąc różne role (np. animator dyskusji, prelegent); umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z planowaniem własnej pracy – K_K02;
2) docenia znaczenie kulturalnej i społecznej wagi studiowanego przedmiotu i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych, potrafi w sposób jasny i przekonujący opisywać problemy zawodowe odpowiednio określając priorytety służce realizacji określonych zadań K_K03
Metody dydaktyczne
Metody podające:
- wykład konwersatoryjny,
-
Metody aktywizujące:
- ćwiczeniowa,
- analizy przypadku,
- obserwacji,
- giełda pomysłów.
Wymagania wstępne
Wiedza i umiejętności nabyte w trakcie uczestnictwa w przedmiocie Ekonomiczne podstawy działalności gospodarczej i kulturalnej.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- aktywność na zajęciach: K02, K03
- konwersacja podczas zajęć oraz zadania domowe: U01, U03, U04, U5
- projekt końcowy: U09
- test w Moodle: W05, W06, W07.
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
1. D. Dziawgo, A. Zawadzki, Finanse przedsiębiorstw – istota, narzędzia, zarządzanie, SKwP, Warszawa 2011.
2. M. Lech, D. Wszołek-Lech, Jak prawidłowo rozliczyć projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ODDK Gdańsk 2010.
3. Gajewska M., Sokół A., Staśkiewicz A., Fundusze Unii Europejskiej dla przedsiębiorców 2007-2013, CeDeWu, Warszawa 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: