Ekonomiczne podstawy działalności gospodarczej i kulturalnej 2502-s1LPC3Z-EPDGK
Na zajęciach wyjaśniane są podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii i zarządzania, których znajomość jest niezbędna przy rozpoczynaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej oraz tworzeniu dokumentów planistycznych początkującego przedsiębiorcy. Omawiane są kolejne etapy tworzenia biznesplanu, poruszane są różne zagadnienia pokrewne z tym związane. Następnie ćwiczone jest przygotowanie poszczególnych elementów biznesplanu, począwszy od przedstawienia podstawowych informacji o przedsiębiorstwie/przedsięwzięciu, poprzez wybór formy organizacyjno-prawnej, wykonanie analizy rynku, opracowanie planu marketingowego, przeprowadzenie analizy strategicznej, aż do opracowania planu działalności operacyjnej i planu finansowego przedsięwzięcia.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- projekty (W1, U1, U2, K1).
Kryteria oceniania:
ndst: [0%-50%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
dst: (50%- 60%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
dst plus: (60%-70%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
db: (70%-80%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
db plus: (80%-90%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
bdb: (90%-100%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
Literatura
PODSTAWOWA:
1. Milewski R., Kwiatkowski E. (red.), Podstawy ekonomii, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2018 (lub wydania wcześniejsze).
2. Kirk R., Prowadzenie małej firmy w XXI wieku. Poradnik dla przedsiębiorców. Jak założyć firmę i skutecznie ją rozwijać, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2010.
3. Szczypa P., Indywidualna działalność gospodarcza, CeDeWu, Warszawa 2017.
4. Hermaniuk T., Biznesplan: pytania i odpowiedzi, Difin, Warszawa 2014.
5. Opolski K., Biznes plan : jak go budować i analizować, CeDeWu.pl, Warszawa 2017.
6. Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J., Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CeDeWu, Warszawa 2016.
UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Reszka G., Biznesplan w zarysie: poradnik dla osób planujących założenie działalności gospodarczej, Wojewódzki Urząd Pracy. Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Warszawa 2018.
2. Bogaczyk I., Krupski B., Lubińska H., Własna firma. Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej,Wydawnictwo Forum, Warszawa 2010.
3. Sojak S., Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty prawne, Difin, Warszawa 2009r.
4. Sojak S., Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty zarządcze, Difin, Warszawa 2009r.
5. Sojak S., Założyć firmę i nie zbankrutować - studia przypadków, Difin, Warszawa 2010r.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: