Analiza wypowiedzi medialnych i reklamowych
2502-s1LPC2Z-CR-AWMR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
Student w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 3 punkty ECTS w następującym układzie:
1) uczestnictwo w zajęciach – 30 godzin (1,2 ECTS);
2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji – 5 godzin (0,2 ECTS);
3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, regularne przygotowanie prasówki oraz zapoznawanie się z materiałami medialnymi przekazywanymi i wskazywanymi przed prowadzącego – 40 godzin (1,6 ECTS).
ŁĄCZNIE 75 godzin = 3 ECTS.
Efekty uczenia się - wiedza
Po zakończeniu kursu student/ka:
- W1: ma podstawową, zorientowaną praktycznie wiedzę związaną z wypowiedziami medialnymi oraz reklamowy-mi: o ich społecznych uwarunkowaniach, wielorakich funkcjach, technologicznych kontekstach – K_W05
- W2: ma podstawową, zorientowaną praktycznie wiedzę związaną z przemianami kultury medialnej XX i XXI wieku – K_W01
- W3: ma podstawową wiedzę o etycznym wymiarze działań twórców przekazów medialnych oraz reklamowych – K_W02
- W4: rozumie konieczność kierowania się zasadami i normami etycznymi w mediach oraz w reklamie – K_W10.
Efekty uczenia się - umiejętności
Po zakończeniu kursu student/ka:
- U1: umie korzystać z różnego typu źródeł (w wersji tradycyjnej oraz elektronicznej) w celu wyszukiwania, selekcjonowania i uzyskiwania informacji – K_U01
- U2: umie analizować, oceniać i wartościować wielorakie formy przekazów medialnych i reklamowych – K_U02
- U3: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) oraz nowoczesnych technologii (ICT) – K_U03
- U4: posiada podstawowe umiejętności związane z oceną i wartościowaniem wypowiedzi medialnych i reklamowych – K_U07
- U5: potrafi ocenić stosowane w praktyce metody, procedury i działania związane z wypowiedziami medialnymi i reklamowymi, a następnie wskazać te, które są adekwatne do przyjmowanych celów – K_U10.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po zakończeniu kursu student/ka:
- K1: ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz umiejętności w zakresie wypowiedzi medialnych i reklamowych; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, aby na tej podstawie wyznaczać kierunki własnego rozwoju i kształcenia – K_K01
- K2: potrafi pracować w zespole pełniąc różne funkcje (np. „adwokata diabła” czy „audytora wewnętrznego”); umie realizować i wyznaczać zadania; ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z planowaniem własnej pracy – K_K02
- K3: ma przekonanie o znaczeniu profesjonalizmu w działaniach medialnych i reklamowych – jest zdolny do refleksji nad ich etycznością; przestrzega zasad etyki ludzi mediów – K_K04
- K4: dostrzega i formułuje problemy moralne oraz dyle-maty etyczne związane z własnymi oraz cudzymi działaniami; poszukuje optymalnych rozwiązań (jak pogodzić etykę ludzi mediów i reklamy z efektywnością ich działań?); sam postępuje zgodnie z zasadami etyki – K_K05.
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
Brak
Kryteria oceniania
Kryteria oceny:
- obecność na zajęciach (dozwolona jedna nieobecność w semestrze);
- aktywność na zajęciach;
- rozmowa zaliczeniowa (możliwość zwolnienia na podstawie aktywności na zajęciach).
Praktyki zawodowe
Literatura
M. McLuhan, Wybór tekstów, red. E. McLuhan, F. Zingrone, tłum. E. Różalska, J. M. Stokłosa, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2001.
M. Hopfinger, Kultura audiowizualna u progu XXI wieku, Instytut Badań Literackich Wydawnictwo, Warszawa 1997.
J. Bobryk, Świadomość człowieka w epoce mediów elektronicznych, Polskie Towarzystwo Semiotyczne, Warszawa 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: