Filozofia 2502-s1LPC1Z-F
Przedmiotem analizy na zajęciach są zarówno teksty stricte filozoficzne jak i z pogranicza dziedzin humanistycznych. Na zajęciach będą rozpatrywane takie kwestie, pojęcia jak: interpretacja, kontekst medium etc., towarzyszyć temu będzie budowanie słownika podstawowych pojęć, kategorii filozoficznych. Zderzenie tekstów / problemów filozoficznych ze współczesnymi tekstami kultury ma zadanie pokazać funkcjonalność dyskursu filozoficznego.
W cyklu 2021/22Z:
Przedmiotem analizy na zajęciach są zarówno teksty stricte filozoficzne jak i z pogranicza dziedzin humanistycznych. Na zajęciach będą rozpatrywane takie kwestie, pojęcia jak: interpretacja, kontekst medium etc., towarzyszyć temu będzie budowanie słownika podstawowych pojęć, kategorii filozoficznych. Zderzenie tekstów / problemów filozoficznych ze współczesnymi tekstami kultury ma zadanie pokazać funkcjonalność dyskursu filozoficznego. |
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiotem analizy na zajęciach są zarówno teksty stricte filozoficzne jak i z pogranicza dziedzin humanistycznych. Na zajęciach będą rozpatrywane takie kwestie, pojęcia jak: interpretacja, kontekst medium etc., towarzyszyć temu będzie budowanie słownika podstawowych pojęć, kategorii filozoficznych. Zderzenie tekstów / problemów filozoficznych ze współczesnymi tekstami kultury ma zadanie pokazać funkcjonalność dyskursu filozoficznego. |
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiotem analizy na zajęciach są zarówno teksty stricte filozoficzne jak i z pogranicza dziedzin humanistycznych. Na zajęciach będą rozpatrywane takie kwestie, pojęcia jak: interpretacja, kontekst medium etc., towarzyszyć temu będzie budowanie słownika podstawowych pojęć, kategorii filozoficznych. Zderzenie tekstów / problemów filozoficznych ze współczesnymi tekstami kultury ma zadanie pokazać funkcjonalność dyskursu filozoficznego. |
W cyklu 2024/25Z:
Przedmiotem analizy na zajęciach są zarówno teksty stricte filozoficzne jak i z pogranicza dziedzin humanistycznych. Na zajęciach będą rozpatrywane takie kwestie, pojęcia jak: interpretacja, kontekst medium etc., towarzyszyć temu będzie budowanie słownika podstawowych pojęć, kategorii filozoficznych. Zderzenie tekstów / problemów filozoficznych ze współczesnymi tekstami kultury ma zadanie pokazać funkcjonalność dyskursu filozoficznego. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody ewaluacyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się: ocena z kolokwium / kolokwiów (patrz sylabus grupy), próg na ocenę dostateczną z kolokwium: 50 % punktów oraz ocena aktywności i stopnia przygotowania (znajomość zadawanych lektury, przygotowywanie referatów itd.); K_W06 , K_U02, K_K01
Dopuszczalne są dwie nieobecności, trzecia i czwarta oznacza konieczność odrobienia zaległości w formie wskazanej przez prowadzącą; piąta nieobecność jest równoznaczna z koniecznością napisania dodatkowej pracy, której temat ustalany jest z prowadzącą zajęcia.
Szczegóły zaliczenia omawiane są na pierwszych zajęciach.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literaturę, jak i szczegółowy zakres zagadnień wskazuje prowadzący grupę (patrz szczegółowy sylabus konwersatorium).
W cyklu 2021/22Z:
Patrz, sylabus konwersatorium. |
W cyklu 2022/23Z:
Patrz, sylabus konwersatorium. |
W cyklu 2023/24Z:
Patrz, sylabus konwersatorium. |
W cyklu 2024/25Z:
Patrz, sylabus konwersatorium. |
Uwagi
W cyklu 2021/22Z:
Na ocenę końcową składają się: ocena z kolokwium kończącego kurs (termin kolokwium - przedostatnie zajęcia, próg zaliczenia na ocenę dostateczną: 50% ) oraz ocena aktywności i stopnia przygotowania (znajomość zadawanych lektury, przygotowywanie referatów itd.). Zajęcia zdalne, techniki prowadzenia, metody i kryteria oceniania W przypadku konieczności prowadzenia zajęć zdalnych, będą one prowadzone on-line (synchronicznie) na platformie Teams (gdyby było to niemożliwe, dane zajęcia mogą zostać zrealizowane asynchronicznie). |
W cyklu 2022/23Z:
Na ocenę końcową składają się: ocena z dwóch kolokwiów (w połowie i na koniec kursu), próg na ocenę dostateczną: 50 % punktów uzyskanych z obu kolokwiów) oraz ocena aktywności i stopnia przygotowania (znajomość zadawanych lektury, przygotowywanie referatów itd.); K_W06 , K_U02, K_K01 Zajęcia zdalne, techniki prowadzenia, metody i kryteria oceniania W przypadku konieczności prowadzenia zajęć zdalnych, będą one prowadzone on-line (synchronicznie) na platformie Teams (gdyby było to niemożliwe, dane zajęcia mogą zostać zrealizowane asynchronicznie). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: