Język angielski 2500A-ZR3ANG-60
Program kurs zakłada rozwijanie i doskonalenie wszystkich sprawności językowych, jednak ambicją kursu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych poprzez symulacje rozmów na różne tematy związane z życiem codziennym.
Kurs wspomagany jest różnorodnymi materiałami audiowizualnymi, które przyczyniają się do rozwijania sprawności językowych studentów oraz wprowadzają element kulturowy do kursu.
Na zajęciach rozwijana jest również zdolność kreatywnego myślenia. Studenci angażowani są w różnego rodzaju symulacje rozmów na tematy abstrakcyjne, wcielanie się w role, rozwiązywanie problemów, czy też wzajemne przekonywanie się do swoich racji.
Ponadto, kurs kładzie nacisk na motywację studentów do poszukiwania oraz pogłębiania wiedzy we własnym zakresie z użyciem nowoczesnych źródeł. W tym celu stosuje się różnorodne, idące z duchem czasu metody wspierające rozwój studentów takie jak platformy oraz aplikacje edukacyjne, gry językowe online, czy też programy do tworzenia prezentacji multimedialnych i plików wideo.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
1. Ocena końcowa składa się z następujących komponentów: (a) 60% stanowi ocena z egzaminu pisemnego przeprowadzonego w sesji i (b) 40% stanowi ocena z zajęć dydaktycznych.
EGZAMIN
Egzamin pisemny: gramatyka, słownictwo, czytanie, pisanie
Typy przykładowych zadań: wypełnianie luk, transformacje, uzupełnianie zdań właściwą formą gramatyczną, test wielokrotnego wyboru, odpowiedzi na pytania otwarte dotyczące tekstu, znaczenie słownictwa w kontekście, dopasowywanie fragmentów do tekstu.
W przypadku konieczności przeprowadzenia egzaminu / kolokwium w trybie zdalnym, student jest zobowiązany mieć włączoną kamerę przez cały czas trwania egzaminu/ kolokwium.
W sytuacji gdy student odmówi włączenia kamery na czas trwania egzaminu/ kolokwium lub nie będzie posiadał sprawnej kamery, student będzie zobowiązany podejść do egzaminu w trybie stacjonarnym na uczelni.
Ocena z zajęć dydaktycznych obejmuje:
• trening językowy (15 pkt)
• kolokwium (25 pkt)
Kryteria oceniania:
55%-69% = 3
70%-74% = 3+
75%-84% = 4
85%-89% = 4+
90%-100% = 5
W przypadku poprawiania kolokwium, wyciągana jest średnia z obu podejść.
Zasady współpracy:
1. 1. Nieobecności – student zobowiązany jest do systematycznego uczęszczania na zajęciach. Prowadzący może odmówić zaliczenia w sytuacji, w której student opuści dwie trzecie zajęć, nawet jeśli jest w stanie formalnie usprawiedliwić nieobecności. Wszystkie nieobecności powinny być usprawiedliwiane na bieżąco. Spóźnienie większe niż 15 minut skutkuje nieuwzględnieniem obecności studenta na danych zajęciach.
2. Nieprzygotowania – student powinien być przygotowany na każde zajęcia. Stwierdzony brak przygotowanie do 3 zajęć w semestrze (np. nieprzeczytanie tekstów, brak materiałów itp.) może skutkować odmową zaliczenia.
3. Nieusprawiedliwiona nieobecność na kolokwium skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Usprawiedliwiona nieobecność i wyznaczenie późniejszego terminu kolokwium może doprowadzić do zmiany formy zaliczenia i zakresu obowiązującego materiału
4. Studentowi przysługuje prawo do jednorazowej poprawy oceny niedostatecznej z kolokwium.
5. Aby otrzymać zaliczenie, student musi zaliczyć wszystkie kolokwia oraz wykonać zadania grupowe.
6. Student traci 1% z ogólnej puli procentowej za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność.
Alternatywne sposoby realizacji programu, na wypadek konieczności przejścia na tryb zdalny:
aplikacja MS TEAMS (zajęcia będą odbywały się na kanale);
platforma Moodle (przesyłanie materiałów typu MP3, MP4) - pliki do odsłuchania, obejrzenia dla studentów
W semestrze zimowym realizowane będą następujące tematy i zagadnienia:
- Czasowniki modalne (obligation, necessity, prohibition, advice);
- phrasal verbs and verb patterns
- The passive (strona bierna);
-reported speech;
-uses of the Past Perfect;
-be, do, have as auxiliary and main verbs;
-Articles (a, the, zero)
-used to, be used to, get ued to;
-past modals;
-unreal conditionals;
-adjectives as nouns
Literatura
Virginia Evans, Jenny Dooley. 2014. On Screen Intermediate B1+/B2 Student's Book
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: