Język angielski 2500A-LR2ANG-60
Program kursu zakłada rozwijanie i doskonalenie wszystkich sprawności językowych, jednak ambicją kursu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych poprzez symulacje rozmów na różne tematy związane z życiem codziennym.
Kurs wspomagany jest różnorodnymi materiałami audiowizualnymi (np. fragmentami filmów, programów, piosenek, nagrań), które przyczyniają się do rozwijania sprawności językowych studentów oraz wprowadzają element kulturowy do kursu.
Na zajęciach rozwijana jest również zdolność kreatywnego myślenia. Studenci angażowani są w różnego rodzaju symulacje rozmów na tematy abstrakcyjne, wcielanie się w role, rozwiązywanie problemów, czy też wzajemne przekonywanie się do swoich racji.
Ponadto, kurs kładzie nacisk na motywację studentów do poszukiwania oraz pogłębiania wiedzy we własnym zakresie z użyciem nowoczesnych źródeł. W tym celu stosuje się różnorodne, idące z duchem czasu metody wspierające rozwój studentów takie jak platformy oraz aplikacje edukacyjne, gry językowe online, czy też programy do tworzenia prezentacji multimedialnych i plików wideo.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem z oceną w pierwszym semestrze oraz egzaminem w drugim semestrze nauki. W pierwszym semestrze metody oceniania obejmują:
Kolokwia 75% (75 pkt)
• kolokwium 25% (25 pkt)
• kolokwium 50% (50 pkt)
• trening językowy (15 pkt)
• projekt przygotowany w parach na wybrany temat (technika projektu: prezentacja multimedialna, plakat, mapa myśli itp./ prezentacja projektu w formie ustnej) (10 pkt)
Kryteria oceniania:
55%-69% = 3
70%-74% = 3+
75%-84% = 4
85%-89% = 4+
90%-100% = 5
1. Nieobecności – student zobowiązany jest do systematycznego uczęszczania na zajęcia. Prowadzący może odmówić zaliczenia w sytuacji, w której student opuści dwie trzecie zajęć, nawet jeśli jest w stanie formalnie usprawiedliwić nieobecności. Wszystkie nieobecności powinny być usprawiedliwiane na bieżąco, tzn. student zobowiązany jest przedstawić zwolnienie lekarskie. Spóźnienie większe niż 15 minut skutkuje nieuwzględnieniem obecności studenta na danych zajęciach.
2. Nieprzygotowania – student powinien być przygotowany na każde zajęcia. Stwierdzony brak przygotowania do 3 zajęć w semestrze (np. nieprzeczytanie tekstów, brak materiałów itp.) może skutkować odmową zaliczenia.
3. Nieusprawiedliwiona nieobecność na kolokwium skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej.
4. Studentowi przysługuje prawo do jednorazowej poprawy oceny niedostatecznej z kolokwium.
5. Aby otrzymać zaliczenie, student musi zaliczyć wszystkie kolokwia oraz wykonać zadania grupowe.
6. Student traci 1% z ogólnej puli procentowej za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność.
W przypadku konieczności przeprowadzenia egzaminu / kolokwium w trybie zdalnym, student jest zobowiązany mieć włączoną kamerę przez cały czas trwania egzaminu/ kolokwium.
W sytuacji gdy student odmówi włączenia kamery na czas trwania egzaminu/ kolokwium lub nie będzie posiadał sprawnej kamery, student będzie zobowiązany podejść do egzaminu w trybie stacjonarnym na uczelni.
Literatura
Virginia Evans, Jenny Dooley. 2014. On Screen Intermediate B1+/B2 Student's Book
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: