Elektroniczna edycja tekstu 2500-PO-EET
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=7686 (w cyklu 2024/25Z)
Podczas zajęć studenci poznają (pogłębiają swoją wiedzę) programy służące do opracowania tekstu (od poziomu edycji tekstu, poprzez przygotowanie go do publikacji papierowej / elektronicznej / w Internecie, aż do składu komputerowego). W czasie zajęć studenci pracują m.in. z programami: MS WORD, Sigil, Scribus, inne edytory). Ze względu na praktyczny charakter zajęć literatura jest ograniczona do niezbędnego minimum, a główny nacisk jest położony na wykonywanie ćwiczeń.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Ocena ciągła pracy słuchacza w czasie zajęć, świadcząca o znajomości literatury przedmiotu, zrozumieniu problematyki wprowadzonej na zajęciach oraz o zdobytych podczas zajęć umiejętnościach (EK_W01, EK_W02, EK_W03, EK_U01, EK_U02, EK_U03, EK_U04, EK_K01, EK_K02, EK_K03).
2. Wykonywanie ćwiczeń praktycznych podczas zajęć, sprawdzających stopień znajomości oraz umiejętności z zakresu problematyki zajęć (EK_W03, EK_U02, EK_U03, EK_U04, EK_K01, EK_K02).
3. Końcowe zaliczenie: samodzielne przygotowanie tekstu do składu (EK_W02, EK_W03, EK_U01, EK_U02).
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Bringhurst R., Elementarz stylu w typografii, Kraków 2007.
Cendrowska D., Zrób to lepiej! O sztuce komputerowego składania tekstów, Warszawa 2007.
Chwałowski R., Typografia typowej książki, Gliwice 2002.
Felici J., Kompletny przewodnik po typografii. Zasady doskonałego składania tekstu, tłum. M. Kotwicki, P. Biłda, Gdańsk 2006.
Simmons J., Komputerowy warsztat projektanta, tłum. K. Więcek, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: