Contemporary American Literary Essay 2500-OG-EN-CALE
The seminar attempts to introduce the students to an interesting and relatively distinctive genre of American letters, the literary essay. A combination of classical journalism and literary narrative techniques, the literary essay ties in with a century-long tradition of bringing together fact and fiction in American literature.
The classes will cover the work of David Foster Wallace and essays edited by his close friend and collaborator, Jonathan Franzen.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- stolików eksperckich
- giełda pomysłów
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
Active participation in classes - 20% (K_K02, K_K05),
Midterm Essay - 30% (K_W09, K_U10, K_U11),
Final Essay - 50% (K_W09, K_U10, K_U11).
60%-71% = 3.
72%-76% = 3+
77%-84% = 4.
85%-90% = 4+
91%-100% = 5.
In each of the criteria, the correct and precise use of the English language will be taken into consideration (up to 20% of the grade for the given component).
Literatura
David Foster Wallace, A Supposedly Fun Thing I Will Never Do Again.
The Best American Essays 2006, ed. Jonathan Franzen.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: