Trening umiejętności mediacyjnych 2405-S-S2-2-TUM
Podczas zajęć omawiane będą następujące zagadnienia:
Mediacja – definicja i podstawowe zasady
Określenie roli stron i roli mediatora
Komunikacja w mediacji – umiejętność aktywnego słuchania, mediator jako aktywny słuchacz
Techniki komunikacyjne w mediacji
Schemat przebiegu mediacji
Monolog mediatora
Spotkania informacyjne ze stronami konfliktu
Symulacje mediacji
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- opowiadanie
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Na kryteria oceny składają się:
1. Praca domowa: studium przypadku (w oparciu o wytyczne) konfliktu społecznego/ środowiskowego
2. Sprawdzian pisemny złożony z pytań zamkniętych (także wielokrotnego wyboru).
Ostateczna ocena jest średnią z obu form zaliczenia.
Skala ocen z testu wiedzy:
Wynik/Ocena
poniżej 40% / 3
40% - 55% / 3,5
56% - 75% / 4
76% - 90% / 4.5
91% - 100% / 5
Warunkiem zaliczenia jest bycie w roli mediatora/mediatorki w symulacji mediacji.
Literatura
1. Chełpa, Stanisław, Tomasz Witkowski. 2004. Psychologia konfliktów. Wrocław: Biblioteka Moderatora.
2. Deutsch, Morton, Peter T. Coleman (red.). Rozwiązywanie konfliktów. Kraków: Wydawnictwo UJ.
3. Doherty, Nora, Guyler Marcelas. 2010. Mediacja i rozwiązywanie konfliktów w pracy. Warszawa: Wolters Kluwer Polska
4. Haeske, Udo. 2005. Konflikty w życiu zawodowym. Kielce: Wydawnictwo Jedność.
5. Moore, Christopher W. 2009. Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.
6. Lewicka, Agnieszka (red.). 2008. Profesjonalny Mediator. Zostań nim. Poradnik metodyczny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: