Motywacja i motywowanie 2405-S-S2-2-MiM
1. Co jest dla mnie ważne? – wprowadzenie do zajęć
2. Motywacja – pojęcie, fundamenty, proces
3. Teorie motywacji
4. Motywowanie – pojęcie i narzędzia
5. Jak motywować płacą zasadniczą?
6. Rola bodźców w motywowaniu
7. Świadczenia dodatkowe. Znaczenie motywowania pozapłacowego
8. Podsumowanie zajęć
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- giełda pomysłów
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Na zaliczenie przedmiotu:
Przygotowanie koncepcji badania motywacji pracowników w organizacji:
- uzasadnienie podjęcia tematu (motywacja) wraz wyjaśnieniem podstawowych pojęć w oparciu o min. 3 pozycje literatury,
- cel i problemy badawcze (główny i szczegółowe),
- narzędzie badawcze (kwestionariusz ankiety)
- procedura badania,
- sposób wykorzystania wyników.
Praca w zespołach: 2-3 osobowych; zaprezentowanie koncepcji na ostatnich zajęciach
Literatura
S. Borkowska, Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, pod red. H. Króla, A. Ludwiczyńskiego, PWN, Warszawa 2014.
A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Koncepcje, praktyki, wyzwania, PWE, Warszawa 2018.
R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2017.
M. Uhl-Bien, J. R. Schermerhorn, R. N. Osborn, Organizational behavior, Wiley, 2014.
Czasopismo „Personel i Zarządzanie”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: