Projektowanie badań 2405-S-S2-1-PB
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- seminaryjna
- studium przypadku
- klasyczna metoda problemowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Podstawą oceny końcowej będzie ocena przygotowanej i omówionej prezentacji oraz aktywnego merytorycznego udziału w komentowaniu projektów zaprezentowanych przez pozostałych uczestników zajęć.
Prezentacja nie powinna przekraczać 15 minut. Oceniana będzie:
- merytoryczność prezentacji (prawidłowo przedstawiony harmonogram, metoda, próba, propozycje analizy, zidentyfikowanie potencjalnych problemów w projekcie oraz propozycje ich rozwiązania np. RODO, etyka, słownictwo w kwestionariuszu, problemy z dotarciem do próby itp.)
- panowanie nad czasem
- spójność i płynność narracji (zaciekawienie odbiorcy)
Literatura
Podstawowe podręczniki mogące służyć pomocą przy projektowaniu badania
Creswell John W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego
Earl Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN, 2004.
Luba Sołoma, Metody i techniki badań socjologicznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2002.
Stefan Nowak, Metodologia badań socjologicznych, PWN, 1970 oraz Metodologia badań społecznych, PWN 2008.
Krystyna Lutyńska, Surveye w Polsce, Spojrzenie socjologiczno – antropologiczne, IFiS PAN, 1993.
Renate Mayntz, Kurt Holm, Peter Hübner, Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Warszawa 1985.
David Silverman, Prowadzenie badań jakościowych oraz Interpretacja danych jakościowych, obie publikacje: PWN, 2008.
Dominika Maison, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, PWN, 2001.
Antoni Sułek, Ogród metodologii socjologicznej, Scholar, 2002.
Chava Frankfort-Nachmias, David Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, 2001.
Warto też sięgać do popularnonaukowych artykułów np.:
https://www.newsweek.pl/wiedza/nauka/nauka-wyssana-z-palca-jakie-bledy-popelniaja-naukowcy/101xrfb
https://wyborcza.pl/7,75400,18705157,psychologia-badania-nie-do-powtorzenia.html
Uwagi
W cyklu 2023/24Z:
Podstawą oceny końcowej będzie ocena przygotowanej i omówionej prezentacji oraz aktywnego merytorycznego udziału w komentowaniu projektów zaprezentowanych przez pozostałych uczestników zajęć. |
W cyklu 2024/25Z:
Podstawą oceny końcowej będzie ocena przygotowanej i omówionej prezentacji oraz aktywnego merytorycznego udziału w komentowaniu projektów zaprezentowanych przez pozostałych uczestników zajęć. |
W cyklu 2025/26Z:
Podstawą oceny końcowej będzie ocena przygotowanej i omówionej prezentacji oraz aktywnego merytorycznego udziału w komentowaniu projektów zaprezentowanych przez pozostałych uczestników zajęć. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: