Współczesna Europa 2405-S-1-S1-WE
Przedmiot polega na zapoznaniu się z w miarę szczegółowymi informacjami n.t. sytuacji społeczno - gospodarczej, politycznej, demograficznej i kulturowej wybranych, najważniejszych lub najciekawszych krajów europejskich. Dzięki udziałowi w zajęciach student zapozna się oraz zrozumie zasadnicze procesy zachodzące we współczesnej Europei i zająć wobec nich własne stanowisko (np. kryzys migracyjny, kryzys klimatyczny, tendencje odśrodkowe w Europie, idee jednoczące Europę). Student będzie potrafił zdefiniować podstawowe wartości europejskie oraz uzasadnić ich wprowadzenie do kanonu Europejczyka.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie – prezentacja wybranego tematu, 2 osoby, max. 30 minut, moderowanie dyskusji
Ocena:
- wypełnienie treści merytoryką - 50%
- zainteresowanie studentów tematyką (dyskusja) - 30%
- reżim czasowy - 20%
Praktyki zawodowe
Brak. Nie dotyczy.
Literatura
J. Polakowska, Współczesna Europa w procesie zmian, Warszawa 2006, rozdziały 1 i 3
Procesy integracyjne i dezintegracyjne w Europie. Podręcznik akademicki, redakcja naukowa, Anna PACZEŚNIAK, Monika KLIMOWIC, Część I Dziedzictwo współczesnej Europy. Aldona Wiktorska-Święcka, s. 19-28.
S. Fischer - Galati, Współczesna Europa Środkowo - Wschodnia, Lublin 2006, rozdziały 1-2
Eurostat - dane dotyczące wybranych państw europejskich, https://ec.europa.eu/eurostat; https://ec.europa.eu/eurostat/data/database
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
Brak. |
W cyklu 2023/24L:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: