Klasyczne teorie socjologiczne 2405-S-1-S1-KTS
W trakcie zajęć słuchacze zaznajamiają się z fundamentami naukowej wiedzy o społeczeństwie zarówno w jej wymiarze historycznym jak i krytycznym. Podczas kolejnym spotkań omawiane są i dyskutowane poszczególne pojęcia tj. społeczeństwo, grupa pierwotna, klasa czy państwo. Zadaniem słuchaczy i słuchaczek jest brać udział w dyskusji nad poszczególnymi zagadnieniami dzięki lekturze zadanych klasycznych tekstów oraz dzięki własnym poszukiwaniom o charakterze źródłowym.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Prowadzący ocenia stopień:
- aktywnego zaangażowania słuchacza w trakcie zajęć
- poziom jego przygotowania do zajęć
- obecność
Praktyki zawodowe
nd.
Literatura
G. Ritzer, Klasyczna teoria socjologiczna, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: