Wprowadzenie do user experience 2405-M-S1-WUE
Zajęcia opierają się na studium danego przypadku. W czasie kolejnych zajęć studenci poznają kolejne zagadnienia związane z UX, przechodząc przez kolejne etapy procesu projektowego.
Bloki tematyczne:
1. Wprowadzenie do UX
2. Narzędzia do projektowania UX
3. Badania w User Experience
4. Prawa i zasady
5. Psychologia dla projektantów
Zajęcia powinny odbywać się w pracowni komputerowej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykonywanie zadań na zajęciach
Obecność
Projekt grupowy
Test końcowy
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Joel Marsh, UX dla początkujących. Sto krótkich lekcji, Helion, 2020
Rosenfeld L., Morville P., Architektura informacji, wyd. 2, Gliwice 2003.
Skórka S. ,”Najpierw użytkownik, potem technologia" – czyli zadania architekta informacji w bibliotece. „Biblioteka - klucz do sukcesu użytkowników” ePublikacje Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa [on-line] 2008, nr 5 [dostęp 23 listopada 2014]. Dostępny w World Wide Web: http://eprints.rclis.org/14230/1/skorka-n.pdf
Zyznarski M. (2011), User Experience - projektowanie pozytywnego doświadczenia, "Nowoczesne Zarządzanie", nr 1.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: