Internet jako narzędzie i przestrzeń badań: laboratorium netnograficzne 2405-M-S1-INPB
Zajęcia opierają się na studium danego przypadku. W czasie kolejnych spotkań studenci przechodzą przez kolejne etapy procesu badania netnograficznego (wg harmonogramu) realizując założony cel badawczy.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- ćwiczeniowa
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody ewaluacyjne
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
- metody oparte na współpracy
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych (możliwe dwie nieobecności)
2. Indywidualne zadania praktyczne
3. Zaliczenie końcowe
Kryteria oceniania:
1. Jako zaliczenie zajęć należy przeprowadzić swoje badanie netnograficzne, a następnie przygotować raport (dla fikcyjnego zleceniodawcy) i przedstawić go (na ostatnich zajęciach).
2. Kryteria dopuszczenia do zaliczenia końcowego: obecność i wykonanie zadań na Moodle.
Literatura
R. V. Kozinets, Netnografia: badania etnograficzne online, Warszawa, PWN, 2012.
D. Jemielniak, Socjologia internetu, Warszawa, WN Scholar, 2019.
D. Jemielniak, Netnografia, czyli etnografia wirtualna: nowa forma badań etnograficznych, „Prakseologia” nr 154/2013, s. 87-119, https://www.researchgate.net/publication/309266554
D. Jemielniak, Życie wirtualnych dzikich. Netnografia Wikipedii, największego projektu współtworzonego przez ludzi, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2012, https://www.researchgate.net/publication/309266457
P. Siuda (red.) Metody badań online, Gdańsk, WN Katedra, 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: