Podstawy zarządzania projektami 2405-M-3-PZP-S1
Celem zajęć jest dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu metodyki prowadzenia projektów. Osoby uczestniczące zostaną zapoznane z różnymi metodykami i koncepcjami związanymi z logiką projektową, poznają narzędzia wspierające zarządzanie projektami, zostaną zapoznani z tematyką zarządzania pracą w grupie i procesami grupowymi.
Podczas zajęć wiele zagadnień przepracowywanych będzie w trakcie ćwiczeń i prac warsztatowych. Studenci i studentki będą przygotowywać założenia do realizacji własnych projektów.
W cyklu 2022/23L:
Celem zajęć jest dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu metodyki prowadzenia projektów. Osoby uczestniczące zostaną zapoznane z różnymi metodykami i koncepcjami związanymi z logiką projektową, poznają narzędzia wspierające zarządzanie projektami, zostaną zapoznani z tematyką zarządzania pracą w grupie i procesami grupowymi. |
W cyklu 2023/24L:
Celem zajęć jest dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu metodyki prowadzenia projektów. Osoby uczestniczące zostaną zapoznane z różnymi metodykami i koncepcjami związanymi z logiką projektową, poznają narzędzia wspierające zarządzanie projektami, zostaną zapoznani z tematyką zarządzania pracą w grupie i procesami grupowymi. |
W cyklu 2024/25L:
Celem zajęć jest dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu metodyki prowadzenia projektów. Osoby uczestniczące zostaną zapoznane z różnymi metodykami i koncepcjami związanymi z logiką projektową, poznają narzędzia wspierające zarządzanie projektami, zostaną zapoznani z tematyką zarządzania pracą w grupie i procesami grupowymi. |
W cyklu 2025/26L:
Celem zajęć jest dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu metodyki prowadzenia projektów. Osoby uczestniczące zostaną zapoznane z różnymi metodykami i koncepcjami związanymi z logiką projektową, poznają narzędzia wspierające zarządzanie projektami, zostaną zapoznani z tematyką zarządzania pracą w grupie i procesami grupowymi. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
- pogadanka
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- studium przypadku
- doświadczeń
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dozwolone są dwie nieobecności, każdą następną należy odpracować na dyżurze osoby prowadzącej
2. Wymagana jest aktywność podczas zajęć rozumiana jako wypowiadanie się w temacie zajęć na podstawie znajomości literatury obowiązkowej, własnej wiedzy i doświadczeń oraz braniu udziału w pracach warsztatowych podczas zajęć.
3. Wykonanie dwóch prac grupowych poza zajęciami, które będą podlegały ocenie punktowej.
4. Zaliczenie (na poziomie min. 60%) kolokwium końcowego z zakresu zajęć.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Dadel, Marcin. 2007. Jak stworzyć dobry projekt, Warszawa, Stowarzyszenie Klon-Jawor
https://docplayer.pl/619616-Jak-stworzyc-dobry-projekt.html
2. Model logiczny projektu na:
https://www.agnieszkakaim.eu/2019/09/model-logiczny/
lub w wersji pełnej - Logic model workbook, Innovation network, transforming evaluation for social change na: https://www.innonet.org/media/logic_model_workbook_0.pdf
3. O różnicach w podejściu kaskadowym i ewolucyjnym w zarządzaniu projektem
https://wearecreativelabs.com/waterfall-vs-agile-roznice-pomiedzy-tradycyjnym-a-zwinnym-podejsciem-do-zarzadzania-projektem/
4. Antonina Paplińska. 2016. Ewaluacja i monitoring - narzędzia badania jakości działań, w: w: Agnieszka Chomiuk (red.) Animacja społeczna - praca nad zmianą, Gdańsk: Obszar Metropolitarny Gdańsk - Gdynia – Sopot
https://docplayer.pl/29535851-Animacja-spoleczna-praca-nad-zmiana.html
Literatura dodatkowa:
1. Trocki, Michał, 2012, Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
2. Wachowiak, Piotr, Gregorczyk, Sylwester, Grucza, Bartosz, Ogonek, Krzysztof, 2004, Kierowanie zespołem projektowym, Difin, Warszawa.
Wysocki, Robert, 2013, Efektywne zarządzanie projektami: Tradycyjne, zwinne, ekstremalne, Onepress, Gliwice.
3. Wyrwicka, Magdalena, 2011, Zarządzanie projektami, Poznań, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: